آموزش, سلامت

۱۰ روش صرفه جویی در هزینه‌های خرید در شرایط تورم

صرفه جویی در هزینه‌ها

آخرین بروز رسانی ۱۸ شهریور, ۱۴۰۲ توسط ایلیا

صرفه جویی در هزینه‌های خرید

صرفه جویی در هزینه‌ها راهکاری است که در شرایط تورم کمک می‌کند درآمد خود را مدیریت کنیم. همه ما تاثیر تورم را به خوبی در سطح زندگی خود احساس کرده‌ایم. این موضوع هنگام خرید مواد غذایی بیشتر احساس می‎شود. افزایش روزافزون قیمت مواد غذایی به ویژه در غذاهای اصلی مانند گوشت و مرغ، باعث شده افراد به فکر صرفه جویی در مصرف مواد مغذی باشند. اما بدن ما به مواد مغذی و مقوی نیاز دارد و برای حفظ سلامتی خود باید آن‌ها را مصرف کنیم. در ادامه از طرف فروشگاه آنلاین موژان به بررسی راهکارهای صرفه جویی در هزینه‌های خرید خواهیم پرداخت.

۱۰ روش صرفه جویی در هزینه‌ها در شرایط تورم

راه‌هایی وجود دارد که کمک می‌کند کمتر برای مواد غذایی هزینه کنید و همچنان وعده‌های غذایی مغذی را مصرف کنید. می‌توانید متناسب با سبک زندگی خود برخی از این نکات را برای کاهش هزینه‌های مواد غذایی امتحان کنید.

  1. برنامه ریزی کنید.

تعیین مقدار مواد غذایی دشوار است اما برنامه ریزی به صرفه جویی در هزینه‌ها کمک می‌کند. تهیه فهرست از موارد مورد نیاز به شما کمک می‌کند از خریدهای ناگهانی که قیمت نهایی خرید را افزایش می‌دهند، اجتناب کنید. داشتن یک برنامه غذایی برای صبحانه، ناهار و شام به شما کمک می‌کند بیشتر در خانه غذا بپزید و هزینه سفارش غذا را صرفه جویی کنید.

  1. در مورد محصولات حساس باشید.

متخصصان تغذیه می‌گویند مردم باید میوه‌ها و سبزیجات بیشتری بخورند. انتخاب میوه‌ها و سبزیجات منجمد، کنسرو شده یا خشک شده راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه‌ها و دریافت ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها در رژیم غذایی است. مراقب مقدار نمک و قند استفاده شده در این محصولات باشید.

صرفه جویی در هزینه_ها- به دنبال تخفیف باشید.

  1. به دنبال تخفیف باشید.

با توجه به اینکه فروشگاه‌های آنلاین مواد غذایی بسیاری وجود دارد، معمولا تخفیف نیز روی محصولات خود ارائه می‌کنند. می‌توانید با بررسی فروشگاه‌ها، خرید خود را با تخفیف انجام دهید و تا حدودی در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. البته ممکن است خرید هیجانی و اضافی نیز انجام دهید که در این صورت بهتر است بر اساس لیستی که تهیه کرده‌اید، عمل کنید. از عضویت در سایت‌ها و گرفتن تخفیف اعضا غافل نشوید.

  1. قیمت‌ها را مقایسه کنید.

برای صرفه جویی در هزینه‌ها، پیش از خرید قیمت‌ها را مقایسه کنید. مارک‌های مختلف محصولات غذایی خود را در بسته‌هایی با اندازه‌های مختلف عرضه می‌کنند. همچنین ممکن است خرید یک محصول غذایی در حجم بیشتر به صرفه‌تر از خرید حجم کوچک‌تر آن باشد. قیمت‌ها را مقایسه کنید و محصول و قیمت متناسب با بودجه خود را پیدا کنید.

  1. به تاریخ انقضا توجه کنید.

مواد غذایی فاسد شدنی هستند. پس هنگام خرید حتما به تاریخ انقضای آن‌ها نگاه کنید تا بتوانید زمان بیشتری آن‌ها را نگهداری و مصرف کنید. برخی مواد غذایی نظیر عسل فاسد نمی‎شوند و انتخاب مناسبی برای صبحانه هستند. همچنین اول از محصولاتی استفاده کنید که به تاریخ انقضای خود نزدیک می‎شوند.

صرفه جویی در هزینه_ها-مصرف پروتئین را قطع نکنید.

  1. مصرف پروتئین را قطع نکنید.

مواد غذایی سرشار از پروتئین مانند گوشت، مرغ و ماهی قیمت بسیار بالایی پیدا کرده‌اند. داشتن یک یا دو وعده غذایی بدون گوشت، به شما در صرفه جویی در هزینه‌ها کمک کند. پروتئین‌های گیاهی اگر چه ارزان‌تر هستند و پروتئین کمتری نیز دارند، با این حال گزینه خوبی هستند. خرید گوشت چرخ کرده یا ران مرغ (در مقابل سینه) نیز هزینه‌ها را کاهش خواهد داد. فریز کردن گوشت و مرغ نیز به شما کمک می‌کند مقدار بیشتری گوشت با قیمت بهتر تهیه کنید. پروتئین چیزی نیست که همه یا هیچ باشد؛ بلکه می‌توانید در مواد غذایی کم‌تر نیز آن را دریافت کنید.

میوه خشک

  1. مواد غذایی تهیه کنید که بتوانید ترکیب کنید!

گاهی مواد غذایی در خانه وجود دارند اما نمی‌توانید از آن‌ها یک وعده غذایی خوشمزه تهیه کنید. در این مواقع تهیه لیست بر اساس دستورهای غذایی می‌تواند به شما کمک کند تا از مواد غذایی در خانه وعده‌های غذایی آماده کنید و علاوه‌بر صرفه جویی در هزینه‌ها، از فاسد شدن و دور ریختن یا بدون استفاده ماندن آن‌ها جلوگیری کنید.

  1. خرید در حجم زیاد

اگر خانواده پرجمعیتی هستید و یا محلی مانند انباری برای نگهداری مواد غذایی دارید، خرید مواد غذایی در حجم زیاد به شما کمک می‌کند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. البته نگهداری مواد غذایی در حجم زیاد نیاز به مراقبت و رسیدگی مداوم دارد تا فاسد نشوند و حشرات آن‌ها را غیرقابل استفاده نکنند. خرید در حجم زیاد معمولا با تخفیف در قیمت نیز همراه است. البته اگر خاناوده پرجمعیت ندارید و یا امکان نگهداری مواد غذایی به صورت بهداشتی را ندارید، خرید عمده گزینه مناسبی برای شما نیست.

صرفه جویی در هزنیه_ها-فروشگاه خود را تغییر دهید.

  1. فروشگاه خود را تغییر دهید.

بسیاری از مردم به دلیل دسترسی آسان و نزدیکی به محل زندگی از فروشگاه ثابت خرید می‌کنند. در برخی موارد تغییر فروشگاه و خرید کالاها با قیمت مناسب‌تر می‌تواند به صرفه جویی در هزینه‌ها کمک کند. شما باید ببینید کدام محصول را می‌توانید در کدام فروشگاه با قیمت بهتری تهیه کنید و بر این اساس لیست خرید خود را کامل کنید. گاهی فروشگاه‌های کوچک نیز قیمت مناسبی برای محصولات غذایی ارائه می‌دهند که می‌تواند جایگزین خوبی برای فروشگاه‌های بزرگ باشد.

  1. در مورد “راحتی” تجدید نظر کنید.

برای برنامه‌ریزی و صرفه جویی در هزینه‌ها باید انرژی بیشتری برای تهیه کالاهای مورد نیاز خود صرف کنید. جستجوی قیمت مناسب‌تر برای تهیه مواد غذایی، خرید مواد غذایی بر اساس دستور پخت غذاهای مختلف و پخت و پز بیشتر در خانه می‌تواند کار شما را کمی سخت کند. اما نتیجه مطلوبی خواهد داشت و به شما کمک می‌کند با حفظ سلامتی و تامین مواد مقوی مورد نیاز بدن از تاثیرات تورم در امان باشید.

 صرفه جویی در هزینه‌ها

ابرتورمی که وضعیت اقتصادی شهروندان را به کلی تغییر داده است و حتی به تغییر سبک زندگی منجر شده است، نیاز به برنامه‌ریزی دارد تا بتوان در حد توان از تاثیرات آن بر سلامتی کم نمود. مواد غذایی منبع تامین نیاز بدن به مواد مغذی است و نمی‌توان آن‌ها را حذف کرد. بلکه باید در مقدار کم و یا با جایگزین‌های ارزان‌تر آن‌ها را دریافت کرد. در این مقاله ۱۰ روش صرفه جویی در هزینه‌ها را ارائه کردیم.

منبع: www.healthline.com

۲۱۰
https://mojan-co.com/?p=13808
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها