آموزش, سلامت

مصرف گلابی در بارداری

مصرف گلابی در بارداری

آخرین بروز رسانی ۴ شهریور, ۱۴۰۲ توسط ایلیا

زمانی که در دوران بارداری هستید، داشتن رژیم غذایی سالم و مقوی شامل میوه‌های مختلف بسیار ضروری است. مصرف گلابی در بارداری می‌تواند بخشی از نیازهای بدن به مواد مقوی و مغذی را تامین کند. درا ین مقاله از سایت موژان به تاثیر مصرف گلابی در بارداری می‌پردازیم.

مصرف گلابی در بارداری

گلابی منبع عالی مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های A، C، K، B9، B6 و مواد معدنی مانند گوگرد، فسفر، پتاسیم، آهن، روی، مس، کلسیم و ید است. این مواد مغذی می‌توانند به مبارزه با عفونت‌ها، جلوگیری از یبوست و تامین انرژی بدون افزایش وزن کمک کنند. گلابی همچنین حاوی قندهای طبیعی است که می‌تواند ویار مواد غذایی شیرین را رفع کند. توصیه می‎شود که زنان باردار روزانه ۱ تا ۲ عدد گلابی متوسط بخورند.

فواید مصرف گلابی در بارداری

فواید مصرف گلابی در بارداری

خوردن گلابی می‎تواند فواید بسیاری برای مادران باردار و نوزادان در حال رشد آن‌ها داشته باشد. در ادامه با ۵ فایده مصرف گلابی در بارداری آشنا می‎شویم.

تقویت سیستم ایمنی: گلابی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، فلاونوئیدها و مواد معدنی مانند پتاسیم و کلسیم است که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از عفونت در دوران بارداری کمک کند. خوردن میوه گلابی در دوران بارداری و دریافت آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب و ترمیم سلولی کمک کند.

رفع یبوست: گلابی منبع خوبی از فیبر است که می‌تواند به کاهش خطر یبوست، که یکی از شایع ترین نگرانی‌های دوران بارداری است، کمک کند.

دفع سموم: آب موجود در گلابی می‌تواند به دفع سموم از بدن کمک کند. پاکسازی سموم در کبد و سم زدایی بدن از داخل به بیرون موجب جلوگیری از عفونت می‌شود.

کالری پایین: گلابی کالری کمی دارد و می‌تواند بدون ایجاد اضافه وزن، ویار مواد غذایی شیرین را رفع کند. کمک کند. مصرف گلابی در بارداری به حفظ وزن نیز کمک می‌کند.

رشد سالم جنین: گلابی سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین C، پتاسیم، منیزیم، مس و فیبر است که برای رشد کودک و بارداری سالم بسیار مهم هستند.

پیشگیری از کم‌آبی: گلابی از طبیعت خنک‌کننده‌ای برخوردار است و مصرف آن می‌تواند به پیشگیری از کم‌آبی و دگرگونی‌های مایعات در بدن کمک کند.

حفظ پوست: ویتامین C موجود در گلابی می‌تواند به حفظ سلامت پوست و جلوگیری از مشکلات پوستی مرتبط با دوران بارداری کمک کند.

مدیریت استرس: بهبود وضعیت روحی و کاهش استرس از جمله مهمترین نیازها در دوران بارداری است. مصرف گلابی به عنوان یک خوراکی آرامش‌بخش می‌تواند به بهبود آرامش خانم باردار کمک کند.

کاهش التهاب‌ها: گلابی دارای خواص ضد التهابی طبیعی است. مصرف منظم گلابی می‌تواند به کاهش التهاب‌های مختلف در بدن کمک کند و به حفظ سلامت عمومی کمک کند.

تقویت استخوان‌ها: گلابی حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین K و پتاسیم است که به تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از مشکلات اسکلتی کمک می‌کند.

خطرات مصرف گلابی در بارداری

خطرات مصرف گلابی در بارداری

گلابی میوه‌ای خوشمزه و مغذی است، اما برای خوردن آن در دوران بارداری باید به چند نکته توجه کرد.

  • گلابی حاوی ترکیبی به نام سوربیتول (Sorbitol) است که می‌تواند در برخی افراد باعث اسهال شود. به همین جهت خوردن گلابی ممکن است برای زنان بارداری که در معرض کم آبی و اسهال هستند، مشکل‌ساز شود. اگر گلابی می‌خورید، حتما آب و مایعات دیگر بنوشید تا هیدراته بمانید.
  • مهم است که قبل از خوردن گلابی، آن را کاملا با آب بشویید تا سموم و آفت‌کش‌های روی آن از بین بروند.
  • گلابی را در حد اعتدال مصرف کنید و از سایر میوه‌ها و سبزیجات نیز در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

میوه خشک

صحبت پایانی درباره مصرف گلابی در بارداری

مصرف گلابی در بارداری مفید است؛ زیرا ارزش غذایی بالایی دارد و در عین حال کالری کمی دارد. برای مادران باردار، به طور کلی مصرف ۱ تا ۲ گلابی متوسط در روز توصیه می‌شود. همچنین خوردن بیش از حد آن می‌تواند منجر به اسهال شود زیرا گلابی اثر ملین دارد. در این مقاله به فواید مصرف گلابی در بارداری و نکاتی درباره مصرف آن پرداختیم.

منبع: mylofamily.com

 

۳۷۴
https://mojan-co.com/?p=13626
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها