آموزش, سلامت

تاثیر لیمو ترش بر کاهش وزن

تاثیر لیمو ترش بر کاهش وزن

آخرین بروز رسانی ۷ شهریور, ۱۴۰۲ توسط ایلیا

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که از مواد طبیعی برای کاهش وزن استفاده می‌کنید، حتما درباره تاثیر لیمو ترش بر کاهش وزن شنیده‌اید و حتی از آن استفاده کرده‌اید. در این مقاله از سایت موژان، می‌خواهیم دلیل تاثیر لیمو ترش بر کاهش وزن را بررسی کنیم.

تاثیر لیمو ترش بر کاهش وزن

تاثیر لیمو ترش بر کاهش وزن، به سه عامل مربوط است که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

ویتامین C و آنتی اکسیدان

لیمو ترش حاوی مقادیر بالایی ویتامین C است که تاثیر بسیاری بر کاهش وزن دارد. زمانی که به اندازه کافی ویتامین C دریافت کنید، این ویتامین موجب انجام واکنش‌های شیمیایی در بدن شده و از چربی بدن برای تامین انرژی لازم استفاده می‌کند. در نتیجه چربی‌سوزی توسط ویتامین C وزن کاهش پیدا می‌کند. فلاونوئیدهای موجود در لیمو، سطح تولید کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می‌دهند و به کنترل چاقی و کاهش وزن کمک می‌کنند.

اسیدیته لیمو ترش

اسیدیته نیز موجب تاثیر لیمو ترش بر کاهش وزن می‌‎شود. با مصرف لیمو ترش، میزان اسیدیته دستگاه گوارش افزایش می‌یابد که به جذب بیشتر کلسیم مواد غذایی کمک می‌کند. کلسیم در سلول‌ها ذخیره می‌شود و قدرت چربی سوزی سلول‌ها را افزایش می‌دهد که در نهایت به کاهش وزن منجر می‌شود.

آب

آب سطح متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. از آنجا که لیمو ترش را اغلب در ترکیب با آب مصرف می‌کنند، می‌تواند تاثیر دو چندانی بر افزایش سوخت و ساز بدن، چربی‌سوزی و کالری‌سوزی داشته باشد.

خاصیت پوست لیمو ترش

خاصیت پوست لیمو ترش

پوست لیمو ترش دارای پکتین است. با مصرف پوست لیمو، این ماده وارد معده شده و به یک ماده ژل‌ساز تبدیل می‌شود که می‌تواند در کاهش وزن مؤثر واقع شود و میزان جذب قند مواد غذایی را کاهش دهد. هر چه قند کمتری جذب شود، چربی کمتری نیز تولید می‌شود.

اگر قصد دارید مصرف لیمو ترش را در برنامه رژیم غذایی خود قرار دهید تا از تاثیرات آن در کاهش وزن بهره‌مند شوید، می‌توانید به فروشگاه موژان مراجعه کنید و لیمو ترش تازه و باکیفیت تهیه کنید.

نکات نگهداری و مصرف لیمو ترش

نکات نگهداری و مصرف لیمو ترش

  • لیمو ترش، مانند اغلب میوه‌ها نیست که پس از چیدن، رسیده می‌شوند. لیمو را فقط زمانی می‌چینند که کاملا رسیده باشد.
  • لیموهایی که رنگ پوست روشن و یکنواختی دارند، لیموهای بهتری هستند.
  • اگر لیموها را در یخچال نگهدارید، عمر بیشتری خواهند داشت و بیشتر می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • لیمو ترش را می‌توانید صبح‌ها با آب و عسل ترکیب کنید و از خواص لاغری آن بهره‌مند شوید.

میوه خشک

خلاصه مطالب تاثیر لیمو ترش بر کاهش وزن

لیمو ترش دارای خواص اسیدیته، ویتامین سی و آب فراوان است که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. با مصرف لیمو در طول دوره لاغری، می‌توانید سطح متابولیسم بدن را افزایش دهید و چربی سوزی و کالری سوزی را تسریع کنید. در این مقاله به طور دقیق و مفصل به بررسی تاثیر لیمو ترش بر کاهش وزن پرداختیم.

منبع

www.practo.com

 

۲۲۳
https://mojan-co.com/?p=13624
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها