آموزش, راهنمای خرید, سلامت, معرفی محصول

تاثیرات پاپایا بر کاهش وزن

عوامل تاثیر گذار بر کاهش وزن که در پاپایا می باشد

آخرین بروز رسانی ۷ شهریور, ۱۴۰۲ توسط ایلیا

میوه پاپایا یک میوه گرمسیری با طعم شیرین با شکل کدو حلوایی، پوست زرد مایل به نارنجی و گوشت داخلی مرجانی رنگ با دانه است. پاپایا میوه گیاه کاریکا پاپایا است. منشا آن در آمریکای مرکزی و جنوب مکزیک است اما اکنون در بسیاری از نقاط دیگر جهان رشد می کند.

در سال های اخیر، توسط برخی از محققان در جامعه سلامت به عنوان یک غذای عالی برای کاهش وزن برجسته شده است. در حالی که گنجاندن پاپایای غنی از آنتی اکسیدان در رژیم غذایی شما ممکن است برای قلب، مغز و گوارش شما مفید باشد، ممکن است از این سوال تعجب کنید که آیا برای کاهش وزن نیز مفید است یا خیر؟

این مقاله به بررسی تاثیرات میوه پاپایا برای کاهش وزن می پردازد با موژان همراه باشید.

آیا پاپایا می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

اگرچه پاپایا ممکن است به طور مستقیم کاهش وزن را هدف قرار نمیدهد، اما ترکیبی از مواد مغذی را ارائه می دهد که ممکن است از یک رژیم غذایی کاهش وزن سالم پشتیبانی کند. پاپایا سرشار از فیبر است و تقریباً ۳ گرم فیبر در هر فنجان (۱۴۵ گرم) میوه خرد شده دارد. علاوه بر این، پاپایا سرشار از آب و کم کالری می باشد، بنابراین می تواند بدون رساندن کالری زیاد به بدن به شما حس سیر بودن بدهد. یک فنجان پاپایای مکعبی شده فقط ۶۲ کالری دارد.

فیبر فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله کمک به حفظ وزن سالم، افزایش سیری و کاهش خطر پرخوری. در واقع، یک مطالعه نشان داد که مصرف فیبر ممکن است بدون توجه به الگوی رژیم غذایی شما، موفقیت کاهش وزن را پیش‌بینی کند. این بدان معناست که افرادی که رژیم غذایی با فیبر بالا می خورند نسبت به افرادی که فیبر کمتری می خورند احتمال کاهش وزن بیشتری دارند.

بررسی ها نشان می دهد که تنها حدود ۵ درصد از آمریکایی ها مقدار توصیه شده روزانه فیبر رژیمی خود را مصرف می کنند. افزودن پاپایا به رژیم غذایی می تواند یکی از راه های کمک به دستیابی به اهداف فیبر روزانه شما باشد.

برای بهره مندی از مزایای سلامتی فیبر، مصرف تقریباً ۲۰ تا ۳۰ گرم فیبر در روز توصیه می شود.

WhatsApp Image 2023 06 30 at 2.00.48 PM 4 ۰۲/۱۷/۱۴۰۳

ترکیبات مفید در پاپایا

اگرچه پاپایا ممکن است مستقیماً در پیشرفت کاهش وزن نقش نداشته باشد، حاوی ترکیبات متعددی است که می تواند برای سایر بخش های سلامتی شما مفید باشد. به عنوان مثال، پاپایا سرشار از آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزاد در بدن شما مبارزه می کند که در غیر این صورت ممکن است منجر به آسیب سلولی و بیماری مزمن شود. برخی از قوی ترین آنتی اکسیدان های موجود در پاپایا ویتامین C، لیکوپن و رنگدانه کاروتنوئید بتا کاروتن هستند. علاوه بر این، پاپایا حاوی آنزیمی منحصر به فرد به نام پاپائین است که گاهی اوقات به دلیل توانایی آن در کاهش وزن و چربی سوزی تبلیغ می شود.

mojan ۰۴/۱۱/۱۴۰۲

پاپائین به تجزیه پروتئین های غذایی کمک می کند به همین دلیل، هزاران سال است که مردم از پاپایا برای نرم کردن گوشت استفاده می‌کنند. همچنین به صورت مکمل برای کمک به بهبود هضم فروخته می شود. با این حال، در حالی که پاپائین ممکن است هضم شما را بهبود بخشد، شواهد قانع‌کننده‌ای وجود ندارد که نشان دهد باعث کاهش وزن یا چربی سوزی می‌شود.

اگر پاپایا رسیده باشد، می توان آن را به صورت خام مصرف کرد. با این حال، پاپایای نارس همیشه باید قبل از خوردن پخته شود به ویژه در دوران بارداری، زیرا میوه نارس سرشار از لاتکس است که می تواند انقباضات را تحریک کند.

پاپایا برای کاهش وزن ۰۲/۱۷/۱۴۰۳

شکل پاپایا شبیه گلابی است و می تواند تا ۲۰ اینچ (۵۱ سانتی متر) طول داشته باشد. پوست در صورت نارس سبز و در هنگام رسیدن نارنجی است در حالی که گوشت آن زرد، نارنجی یا قرمز است. این میوه همچنین دارای دانه های سیاه زیادی است که خوراکی اما تلخ است.

یک پاپایای کوچک (۱۵۲ گرم) حاوی موارد زیر می باشد:

  • کالری: ۵۹
  • کربوهیدرات: ۱۵ گرم
  • فیبر: ۳ گرم
  • پروتئین: ۱ گرم
  • ویتامین C: 157 درصد از RDI
  • ویتامین A: 33 درصد از RDI
  • فولات (ویتامین B9): 14 درصد از RDI
  • پتاسیم: ۱۱ درصد از RDI
  • مقادیر کمی از کلسیم، منیزیم و ویتامین های B1، B3، B5، E و K.

پاپایا دارای مقدار زیادی آب است و مصرف آن می‌تواند به حفظ هیدراتاسیون صحیح بدن کمک کند. این میوه مفید است در جلوگیری از احساس تشنگی که ممکن است به علت خوردن غذاهای پر کالری و ناسالم ایجاد شود

مهم است به خاطر داشته باشید که تنها مصرف پاپایا به تنهایی کافی نیست و باید در کنار رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم قرار گیرد. قبل از تغییرات بزرگ در رژیم غذایی خود، بهتر است با متخصص تغذیه یا پزشک مشورت کنید. همچنین، در صورت داشتن هرگونه بیماری یا وضعیت خاص، نیاز به مشورت حرفه‌ای دارید.

پاپایا و تاثیرات برای کاهش وزن ۰۲/۱۷/۱۴۰۳

در انتها می توانیم نتیجه بگیریم مصرف معتدل و منظم پاپایا، به عنوان یکی از اجزای یک رژیم غذایی متعادل و سالم، می‌تواند به حفظ وزن و سلامتی کلی کمک کند. از طریق کنترل سطح کالری و مصرف فیبر غذایی، می‌تواند احساس سیری را افزایش داده و از افراط در مصرف دیگر مواد غذایی جلوگیری کند. همچنین، مصرف پاپایا می‌تواند به هضم و جذب مواد مغذی کمک کند و فرایند متابولیسم بدن را بهبود بخشد.

پاپایا از کجا بخرم؟

برای خرید پاپایا خشک می‌توایند از صنایع غذایی موژان سفارش خود را ثبت کنید.

قیمت میوه خشک 

[table id=2 datatables_fixedheader=top /]

ثبت سفارش سریع محصولات موژان

منبع:

https://www.healthline.com

۲۵۵
https://mojan-co.com/?p=12979
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها