آموزش, سلامت

بهترین آجیل و خشکبار در رژیم کتوژنیک چیست؟

انتخاب بهترین خشکبار در رژیم کتوژنیک

آخرین بروز رسانی ۵ شهریور, ۱۴۰۲ توسط ایلیا

آجیل و خشکبار در رژیم کتوژنیک چه اهمیتی دارند؟

آجیل و خشکبار یک میان وعده سریع و آسان است که به طور کلی بخشی از یک رژیم غذایی سالم در نظر گرفته می شود. در حالی که می توان از خشکبار و آجیل ها در رژیم کتوژنیک لذت برد، قطعا برخی از آن ها هستند که نسبت به سایرین کتوژنیک دوست تر می باشند. بیایید در مورد محتوای کربوهیدرات موجود در خشکبار و آجیل های مختلف صحبت کنیم و این که کدام ۵ مورد بهترین گزینه ها برای استفاده در رژیم کتوژنیک می باشد تامل کنیم.

۵ آجیل و خشکبار دوستداران رژیم کتوژنیک کدامند؟

بهترین آجیل و خشکبار برای استفاده در رژیم کتوژنیک بر اساس میزان کربوهیدرات و چربی و فند سنجیده می شود. هر چه چربی های سالم بیشتر ولی قند و کربوهیدرات کمتری در رژیم غذایی مورد نظر باشد آن را به گزینه ی بهتری برای انتخاب در وعده های غذایی رژیم کتوژنیک تبدیل می کند.

 نارگیل خشک یا نارگیل تازه در رژیم کتوژنیک

شما باید بیشتر میوه ها را در رژیم کتوژنیک محدود کنید، اما نارگیل هم یک میوه و هم یک آجیل محسوب می شود و از آنجایی که آجیل در رژیم های کم کربوهیدرات مجاز است، شما می توانید با انتخاب نارگیل در رژیم کیتوژنیک از خواص شگفت انگیز نارگیل بهره مند شوید همچنین از طعم فوق العاده ی آن لذت ببرید.

روغن نارگیل معمولاً در رژیم کتوژنیک مصرف می شود زیرا سرشار از تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط (MCTs) است.

روغن MCT از روغن نارگیل ساخته شده است. در واقع، روغن نارگیل حاوی حدود ۷۰ درصد MCT است. علاوه بر این، روغن نارگیل همچنین حاوی اسیدهای چرب با زنجیره بلند است.

MCTها اسیدهای چرب هستند که دارای ۶-۱۲ کربن هستند. این اسیدهای چرب به سرعت جذب شده و به کتون تبدیل می شوند. روغن MCT سطح کتون را بالا می برد و انرژی بدن را تامین می کند، به همین دلیل است که بسیاری از رژیم های کتوژنیک روغن MCT را هنگام ناشتا یا در طول روز مصرف می کنند.

۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل ۱۰۳.۵ کالری، ۰ گرم کربوهیدرات، ۱۱.۵ گرم چربی و ۰ گرم پروتئین دارد. روغن نارگیل نه تنها کتو دوست است، بلکه مصرف آن در رژیم کتوژنیک بسیار تشویق می شود.

آب نارگیل به سادگی از مایع داخل نارگیل تهیه می شود.در حالی که آب نارگیل های بسته بندی شده ممکن است شیرین شده باشد اما آب نارگیل طبیعی ذاتاً قند بالایی ندارد. ۱ فنجان آب نارگیل شیرین نشده حاوی ۴۴ کالری، ۱۰.۴ گرم کربوهیدرات، ۰ گرم فیبر، ۰.۵ گرم پروتئین و ۰ گرم چربی است.

شیر نارگیل از مخلوط کردن پالپ نارگیل با آب تهیه می شود. خامه چرب‌ تر تا بالای این مخلوط بالا می‌رود و برای استفاده به عنوان کرم نارگیل برداشته می‌شود. مقدار باقی مانده شیر نارگیل است. از آنجایی که قسمت چرب ‌تر حذف می‌شود، شیر نارگیل چربی و کالری کمتری نسبت به خود نارگیل دارد.

شیر نارگیل یک شیر بدون لبنیات و لاکتوز است که معمولاً به جای شیر معمولی برای کاهش کالری، قند یا چربی استفاده می شود. همچنین یک جایگزین رایج کاهش وزن برای شیر ۱٪ یا بدون چربی است که در رژیم کتوژنیگ هم می توان از آن لذت برد.

شیر نارگیل معمولا در دو نوع شیرین شده و غیر شیرین فروخته می شود. بدیهی است که در رژیم کتوژنیک، نسخه شیرین نشده بهینه است.

یک فنجان شیر نارگیل شیرین نشده حاوی ۴۵ کالری، ۴.۴ گرم چربی، ۱ گرم کربوهیدرات خالص و ۰ گرم پروتئین است.

بهترین خشکبار در رژیم کیتوژنیک چیست

انتخاب خشکبار مناسب با رژیم کتوژنیک

میزان کربوهیدرات موجود در آجیل و خشکبار در رژیم کتوژنیک اهمیت دارد

آجیل و خشکبار مختلف دارای مقادیر متفاوتی کربوهیدرات هستند و برخی از آنها نسبت به سایرین کتوژنیک دوست تر هستند.

گردو آمریکایی و ماکادمیا در انتهای پایینی جدول آجیل بر اساس میزان کربوهیدرات قرار دارند و با ۲-۱ گرم کربوهیدرات خالص در هر اونس کمترین کربوهیدرات را در بین خشکبار در خود جای دادند. بادام در قسمت میانی با ۳-۲ گرم کربوهیدرات خالص در هر انس و بادام هندی در قسمت بالایی جدول با ۹-۸ گرم کربوهیدرات خالص در هر اونس  بهترین آجیل برای استفاده در رژیم کتوژنیک می باشند.

گردوی آمریکایی در رژیم کتوژنیک

  • کربوهیدرات خالص ۱ گرم در هر اونس
  • مواد مغذی – ویتامین A، E، و ویتامین B، اسید فولیک، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و روی.

مغز گردو پکان

ماکادمیا در رژیم کتوژنیک

  • کربوهیدرات خالص ۲ گرم در هر اونس
  • مواد مغذی – منگنز، منیزیم و ویتامین B1

مغز فندق ماکادمیا (فندق استرالیایی)

گردو در رژیم کتوژنیک

  • کربوهیدرات خالص ۲ گرم در هر اونس
  • مواد مغذی – مس و منگنز

بادام ها در رژیم کتوژنیک

  • کربوهیدرات خالص ۳ گرم در هر اونس
  • مواد مغذی – ویتامین E، ریبوفلاوین، منیزیم و منگنز

بادام برزیلی

انتخاب بهترین خشکبار در رژیم کتوژنیک

کدام آجیل و خشکبار ها برای رژیم کتوژنیک مناسب تر می باشد

حتما بخوانید: آجیل خوب از کجا بخریم

کمترین کتوژنیک دوست بودن برای آجیل زیر می باشد

  • پسته

۵ گرم کربوهیدرات خالص در هر اونس

  • بادام هندی

۸ گرم کربوهیدرات خالص در هر اونس

  • شاه بلوط

۱۲ گرم کربوهیدرات خالص در هر اونس

 چربی ها و مواد مغذی در آجیل برای رژیم کتوژنیک

آجیل و خشکبار به عنوان میان وعده های فوق العاده مغذی شناخته شده اند. با داشتن مقدار زیاد چربی های سالم می توانند در رژیم کتوژنیک نقش کلیدی بازی کنند. علاوه بر این، آجیل سرشار از فیبر محلول است و از عملکرد روده حمایت می کند.

آجیل ها همچنین حاوی منگنز، سلنیوم و منیزیم هستند، به این معنی که می توانند تعادل الکترولیت را حفظ کنند که در رژیم کتوژنیک دارای اهمیت می باشد.

خشکبار و آجیل مناسب برای رژیم کتوژنیک

بهترین خشکبار و آجیل در رژیم کتوژنیک چیست

آجیل و خشکبار و کالری آن ها در رژیم کتوژنیک

آجیل و خشکبار انرژی بسیار متراکمی را در خود دارند و به همین دلیل، افراط در آن بسیار آسان است. حتی اگر آجیل کتوژنیک دوست مصرف می‌کنید، باز هم مقدار زیاد آن می‌تواند روند کاهش وزن شما را کند کرده و به طور بالقوه شما را از کتوژنیک بودن رژیمتان خارج کند.

یک مشت بزرگ  آجیل می تواند از اندازه ی داخل رژیم کتوژنیک شما بیشتر باشد به همین دلیل سعی کنید با ترازو مقدار آن را اندازه گیری کنید تا میزان مصرف خود را به خوبی کنترل کنید. این امر برای موفق بودن در کاهش وزن توسط رژیم کتوژنیک دارای اهمیت می باشد.

هر نوع آجیل و خشکبار مزایای منحصر به فردی دارد و برخی از آن ها نسبت به سایرین کتوژنیک دوست ‌تر هستند. اطمینان حاصل کنید که مصرف خود را کنترل کنید تا به طور تصادفی کربوهیدرات یا کالری اضافی وارد بدنتان نکنید.

می توانید آجیل و خشکبار مورد علاقه ی خود را از محصولات با کیفیت موژان ثبت سفارش کنید. همچنین اگر به دنبال نارگیل خشک و یا نارگیل حبه با کیفیت عالی می گردید در انتخاب موژان شک نکنید.

میوه خشک

میوه خشک

آجیل و خشکبار مورد علاقه شما در رژیم کتوژنیک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید

منبع:      ketogenic

۸۱۵
https://mojan-co.com/?p=13162
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها