سلامت, معرفی محصول

ترکیبات آجیل هفت مغز چیست؟

آجیل هفت مغز

آخرین بروز رسانی ۱۳ تیر, ۱۴۰۲ توسط تیم تحریریه موژان

آجیل از مواد خوراکی محبوبی است که در تمامی مراسم‌‌های شاد و جشن‌ها برای پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آجیل ترکیبی از مغز دانه‌های مختلف است. این ترکیب می‌تواند شامل ۴ مغز و یا بیشتر باشد. پسته، بادام هندی، فندق، مغز بادام، گردو، بادام زمینی و کشمش سبز ترکیب آجیل هفت مغز هستند. آجیل ۴ مغز شامل پسته، بادام هندی، مغز بادام و گردو نیز از آجیل‌های پرطرفدار می‌باشد. مغزهایی که در ترکیب آجیل هفت مغز وجود دارند، سرشار از ویتامین‌ها، پروتئین و مواد معدنی لازم برای بدن انسان هستند. مصرف این آجیل می‌تواند تا حد خوبی نیازهای بدن را تامین کنند.

در این مقاله با مغزهایی که در ترکیب آجیل هفت مغز قرار می‌گیرند، آشنا می‌شویم.

پسته-آجیل هفت مغز

پسته را به عنوان یکی از مغرهای آجیل هفت مغز معرفی می‌کند.

پسته

پسته یکی از مغزهای آجیل هفت مغز می‎باشد. پسته شاید محبوب‌ترین آجیل در میان ایرانیان باشد. مغز پسته با ویتامین‌های ارزشمندی نظیر ویتامین A, E, C, B6, B9 و غیره سرشار شده است که می‌تواند نیازهای بدن به این ویتامین‌های ضروری را تامین کند. پسته آهن فراوانی دارد که آن را  به گزینه خوبی برای حل مشکل کم خونی تبدیل کرده است. از تاثیرات مثبت مصرف پسته می‌توان به هضم راحت غذا، سلامت قلب، بهبود عملکرد دستگاه عصبی، رشد توانایی‌های مغزی، سلامت پوست و مو و غیره اشاره کرد.

بادام هندی- آجیل هفت مغز

بادام هندی را به عنوان یکی از مغرهای آجیل هفت مغز معرفی می‌کند.

بادام هندی

بادام هندی از دیگر مغزهای آجیل هفت مغز است. بادام هندی علاوه‌بر خوش طعمی، فواید بسیار زیادی برای بدن دارد که مصرف آن را ضروری می‌کند. این مغز پرطرفدار، سطح بالایی از مس، آهن، روی و منگنز دارد. مس می‌تواند به تولید کلاژن در بدن کمک کند، آهن و روی نیز روند انتقال اکسیژن در بدن را بهبود می‌دهند. مصرف این بادام انرژی بالایی در فرد ایجاد می‌کند که می‌تواند بادام هندی را در برنامه غذایی سالم افراد جای دهد. همچنین با کاهش خطر رادیکال‌های آزاد، از ابتلا به بیماری‌هایی نظیر سرطان جلوگیری می‌کند. بادام هندی به حفظ سلامت قلب، لثه و دندان، استخوان و ماهیچه‌ها کمک می‌کند.

مغز بادام- آجیل هفت مغز

مغز بادام را به عنوان یکی از مغرهای آجیل هفت مغز معرفی می‌کند.

مغز بادام

از دیگر مغزهای ترکیب آجیل هفت مغز، مغز بادام است که از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است. این بادام سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع (MUFA) و پروتئین است که آن را به یک انتخاب عالی برای کاهش وزن و داشتن حس سیری تبدیل کرده است. همچنین حاوی ویتامین E، کلسیم و منیزیم است که آن را برای سلامت استخوان‎ها و کاهش خطر بیماری قلبی مفید می‌کند. مغز بادام در کاهش ابتلا به آلزایمر، تاثیر مثبت دارد و می‌تواند عملکرد دستگاه عصبی را تقویت کند.

حتما بخوانید: خرید بادام برزیلی ،  قیمت روز و خرید آجیل

گردو-آجیل هفت مغز

گردو را به عنوان یکی از مغرهای آجیل هفت مغز معرفی می‌کند.

گردو

گردو از دیگر ترکیبات آجیل هفت مغز است. گردو تازه و باکیفیت مزه بهتری نسبت به گردو کهنه دارد که به راحتی با خوردن مقدار کمی از آن می‌توانید تازه یا کهنه بودن آن را تشخیص دهید. گردو با داشتن اسید چرب امگا ۳، باعث کاهش تری گلیسیرید و بهبود عملکرد شریانی می‌شود. گردو همچنین حاوی استرول‌های گیاهی است که باعث کاهش کلسترول LDL (بد) و خطر سرطان می‌شود. گردو منبع غنی از ویتامین‌های گروه B است که عملکرد دستگاه عصبی و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. پروتئین و فیبر موجود در گردو می‎تواند نیازهای بدن به این مواد مهم را تامین کند.

حتما بخوانید : قیمت گردو پکان

فندق-آجیل هفت مغز

فندق را به عنوان یکی از مغرهای آجیل هفت مغز معرفی می‌کند.

فندق

از دیگر ترکیبات آجیل هفت مغز، فندق است که در شیرینی و کیک نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع ویتامین و مواد معدنی موجود در این مغز آن را به یک منبع تامین انرژی برای بدن تبدیل کرده است. فندق کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد که می‌تواند به سلامت قلب کمک کند.

حتما بخوانید: خرید و قیمت روز فندق ماکادمیا

استرس اکسیداتیو ساختار سلول را تخریب می‌کند و روند پیری، ابتلا به بیماری‌های خطرناک قلبی و سرطان را سرعت می‌دهد. فندق می‌توان با آنتی اکسیدان‌های موجود در خود اثر این ماده را کاهش دهد.

فندق سرشار از MUFA و پروتئین است. به علاوه دارای سطوح چشمگیری ویتامین E و آرژنین (اسید آمینه‌ای است که تولید اکسید نیتریک را افزایش می‌دهد) است. آرژنین همچنین از بهبود زخم و عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.

بادام زمینی-آجیل هفت مغز

بادام زمینی را به عنوان یکی از مغرهای آجیل هفت مغز معرفی می‌کند.

بادام زمینی

بادام زمینی دارای مشخصات مغذی مشابهی با مغزهای درختی مانند بادام و بادام هندی است. این بادام سرشار از پروتئین، MUFA و رسوراترول است. همچنین منبع خوبی از ویتامین E و نیاسین می‌باشد. بیوتین، فولات، فسفر، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، آهن و غیره از دیگر ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در بادام زمینی هستند. مصرف این نوع بادام در درمان سرطان روده و معده مؤثر است.

کشمش سبز-آجیل هفت مغز

کشمش سبز را به عنوان یکی از مغرهای آجیل هفت مغز معرفی می‌کند.

کشمش سبز

کشمش سبز، بهترین نوع کشمش است که فواید بسیاری دارد. مصرف روزانه این کشمش می‌تواند قند خون را متعادل کند و کلسترول بد را نیز کاهش دهد. سلنیوم موجود در این کشمش، در سلامت و جوانی پوست تاثیرگذار است. پتاسیمی که در این کشمش وجود دارد می‌تواند فشار خون را تنظیم کند.

سخن پایانی

آجیل هفت مغز به دلیل ترکیبات قوی نظیر پسته، گردو و بادام هندی، یک منبع عالی برای تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن می‎باشد. مصرف روزانه اما به اندازه و متعادل آجیل می‌‌تواند بدن شما را از بیماری‌های مختلفی نظیر فشار خون، قند خون، مشکلات قلبی، کم خونی و غیره محافظت کند.

منبع

https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/health-fitness/diet/the-top-7-nuts-you-should-eating-for-good-health/photostory/76155131.cms?picid=76158008

 

۱,۲۰۶
https://mojan-co.com/?p=12479
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها