آموزش, سلامت

زغال اخته در بارداری

زغال اخته در بارداری

آخرین بروز رسانی ۴ شهریور, ۱۴۰۲ توسط تحریریه موژان

زغال اخته در بارداری می‌تواند از بیماری‌های ویروسی نظیر آنفولانزا پیشگیری کند و سلامت مادر و جنین را حفظ کند. در این مقاله از سایت موژان به تاثیر مصرف زغال اخته در بارداری می‌پردازیم.

زغال اخته

زغال اخته میوه‌ای با قدمت ۲۰ قرن است که از میوه‌های بومی آسیای مرکزی و قفقاز محسوب می‌شود. افسانه‌های رومی درباره این میوه وجود دارد. گفته می‌شود زمانی که رومولوس نیزه خود را به زمین زد، درخت زغال اخته از محل آن رشد کرد. مردم نیز معتقد بودند، خوردن میوه این درخت موجب سلامتی و طول عمر می‌شود. افسانه دیگری نیز وجود دارد که اگر مادر باردار به طور منظم زغال اخته بخورد، کودکش بسیار قدرتمند خواهد شد. این افسانه‌ها باعث شده بود که زغال اخته و درخت آن بسیار مورد احترام باشد.

تاثیر مصرف زغال اخته در بارداری

تاثیر مصرف زغال اخته در بارداری

  • در دوران بارداری عفونت‌های ویروسی ممکن است شرایط بارداری را سخت کنند. بنابراین نه تنها درمان سریع آن‌ها مهم است، پیشگیری از بروز عفونت نیز به همان اندازه مهم است. با خوردن منظم زغال اخته می‌توانید با دریافت مقدار بالای ویتامین C موجود در آن، از عفونت ویروسی، سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری کنید.
  • افزایش وزن در دوران بارداری اجتناب ناپذیر است. اما می‌توان از رسوب توده‌های چربی جلوگیری کرد. از دیگر فواید مصرف زغال اخته در بارداری، افرایش متابولیسم یا سوخت و ساز بدن است. بدن شما با سوزاندن چربی‌ها انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌کند و با این کار از افزایش چربی بدن جلوگیری می‌کند. زغال اخته بخورید تا پس از تولد نوزادتون، سریع‌تر به فرم ایده‌آل برسید.
  • حالت تهوع و استفراغ صبحگاهی مساله‌ای است که زنان باردار را آزار می‌دهد. زغال اخته کمی نارس که طعم ترشی نیز دارد، می‌تواند با این وضعیت ناراحت کننده صبحگاهی مقابله کند. کافیست مقداری از زغال اخته را پس از بیدار شدن از خواب و قبل از اینکه از رخت خواب خارج شوید، مصرف کنید تا حالت تهوع صبحگاهی برطرف شود.
  • ممکن است در طول بارداری دچار ضعف و سرگیجه شوید که خوردن روزانه ۵ تا ۶ عدد زغال اخته می‌تواند قدرت بدنی شما را افزایش دهد.
  • در اواخر دوران بارداری، به کلیه‌ها فشار مضاعفی وارد می‌شود. همچنین یبوست و برگشت پذیری تاخیری روده می‌تواند منجر به شکاف مقعد و ایجاد بواسیر شود. خوردن زغال اخته در این موارد نیز مؤثر عمل می‌کند و از تشدید آن‌ها جلوگیری می‌کند.

خواص زغال اخته

خواص زغال اخته

زغال اخته سرشار از مواد مغذی و مقوی است که می‌تواند نیازهای بدن را تامین کند و عملکرد سیستم‌های مختلف بدن را بهبود ببخشد. حتی از بیماری‌های نظیر آنفولانزا پیشگیری کند. از نظر خواص مؤثر زغال اخته، آن را با زنجبیل مقایسه می‌کنند.

اسید اسکوربیک، ویتامین PP، کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم، فسفر، اسیدهای آلی، گلوکز، فیبر، پکتین‌ها، تانن‌ها، اسانس‌ها، ویتامین C، آهن و بسیاری دیگر از مواد طبیعی مفید در زغال اخته وجود دارد.

زغال اخته به سرعت قند خون را کاهش می‌دهد و از این نظر میوه بسیار تاثیرگذاری برای افراد مبتلا به دیابت محسوب می‌شود.

این میوه با سم‌زدایی از بدن، عملکرد کبد و کیسه صفرا را بهبود می‌بخشد.

برای رفع اسهال، نفح و شکم درد نیز می‌توان از زغال اخته استفاده کرد.

اگر نیاز به افزایش اشتها دارید، زغال اخته می‌تواند به مقدار زیادی اشتهای شما را افزایش دهد.

میوه‌های قرمز حاوی آهن هستند. به محض اینکه مصرف روزانه زغال اخته را شروع کنید، هموگلوبین خون نیز به تدریج افزایش می‌یابد.

زغال اخته عملکرد دستگاه گوارشی را تقویت می‌کند. به این صورت که به آرامی دیواره‌های معده را می‌پوشاند، آن‌ها را ضد عفونی می‌کند، پاتوژن‌ها را می‌کشد و التهاب غشاهای مخاطی را کاهش می‌دهد.

میوه خشک

میوه خشک

خلاصه نکات مصرف زغال اخته در بارداری

زغال اخته میوه‌ای کوچک و قرمز رنگ است که فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارد. به دلیل همین خواص، مصرف زغال اخته در بارداری بسیار توصیه شده است. دوران بارداری با مشکلاتی همراه است که مصرف زغال اخته می‌تواند آن‌ها را درمان کند و یا از بروز آن‌ها پیشگیری کند. در این مقاله، به فواید زغال اخته و مصرف آن در دوران بارداری پرداختیم.

منبع

 

۲,۹۹۹
https://mojan-co.com/?p=13627
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها