آموزش, سلامت

چگونه جلسات شیمی درمانی سرطان سینه را سپری کنم؟

شیمی درمانی سرطان سینه

این مقاله ترجمه https://www.healthline.com/health/breast-cancer/items-to-keep-in-your-chemo-bag#1 است.

در فرآیند شیمی درمانی سرطان سینه از داروهای کشنده سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود که می‌توانید از طریق دهان، داروهای تزریقی یا داخل وریدی مصرف کنید. به طور کلی، پزشکان از ترکیبی از دو یا سه داروی شیمی درمانی برای درمان سرطان سینه استفاده می‌کنند و مبتلایان این داروها را در یک مرکز درمان سرطان تحت نظارت دریافت می‌کنند.

چگونه جلسات شیمی درمانی سرطان سینه را سپری کنم؟

اگر قصد انجام عمل جراحی برای برداشتن تومور یا سرطان متاستاتیک سینه دارید، ممکن است پزشک شما شیمی درمانی را برای درمان سرطان سینه توصیه کند. از آنجایی که احتمالاً به چندین جلسه شیمی درمانی نیاز خواهد بود که هر جلسه نیز ممکن است چندین ساعت طول بکشد، ایده خوبی است که وسایلی را همراه خود داشته باشید تا در مدت دریافت درمان، سرگرم شوید و راحت‌تر زمان را سپری کنید.

در ادامه هفت مورد ضروری که کمک می‌کند مدت زمان شیمی درمانی سرطان سینه را بهتر سپری کنید، معرفی می‌کنیم.

شیمی درمانی سرطان

یک بطری آب

نوشیدن آب زیاد در طول شیمی درمانی می‌تواند به جلوگیری از کم آبی بدن کمک کند. هیدراته ماندن ممکن است به شما در مقابله با عوارض جانبی رایج شیمی درمانی، مانند بی‌اشتهایی یا اسهال کمک کند. یک بطری آب فضای کمتری را در کیف شما نسبت به چندین بطری آب یکبار مصرف اشغال می‌کند و می‌توانید از یک پرستار یا یکی از همراهانتان بخواهید که آن را در طول جلسه برای شما پر کند.

میان وعده‌های سالم

بسته به برنامه درمانی فردی شما، هر جلسه شیمی درمانی ممکن است چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. میان وعده‌های کوچک و مغذی، مانند گرانولا، میوه خشک یا آجیل مخلوط، می‌توانند به سیر نگه داشتن شما در جلسات طولانی‌تر کمک کنند. کراکرها نیز انتخاب خوبی هستند، زیرا در صورت حالت تهوع می‌توانند به آرامش معده شما کمک کنند. خوردن وعده‌های غذایی کوچک در طول روز نیز می‌تواند برای رفع حالت تهوع مفید باشد.

قیمت میوه خشک

مطالعه

در طول جلسه شیمی درمانی می‌توانید کتاب یا مجله مورد علاقه خود را بخوانید. خواندن کتاب و مجله مخصوصاً در جلسات شیمی درمانی طولانی‌تر، باعث می‌شود ذهنتان از سرطان و فرآیند شیمی درمانی دور بماند.

سرطان سینه

تلفن همراه یا تبلت

با تلفن هوشمند یا تبلت می‌توانید بازی‌های سرگرم کننده را بازی کنید و زمان را سریع‌تر سپری کنید. موسیقی، فیلم و برنامه‌های مدیتیشن از دیگر سرگرمی‌هایی هستند که در گذشتن زمان در جلسه شیمی درمانی تاثیر بسیاری دارند. فراموش نکنید که شارژر و هدفون خود را همراه داشته باشید!

سرگرمی‌های خلاقانه

اگر سرگرمی خلاقانه برای حواس پرتی در جلسه شیمی درمانی را ترجیح می‌دهید، اقلام مرتبط را در کیسه شیمی خود بسته بندی کنید. به عنوان مثال می توان به یک دفترچه یادداشت و خودکارهای مورد علاقه شما، یک پد طراحی با مداد رنگی، یا یک توپ نخ و سوزن بافندگی اشاره کرد.

وسایلی برای گرم نگه داشتن بدن

معمولاً در طول شیمی درمانی سرطان سینه احساس سرما می‌کنید، به خصوص اگر از کلاه سرد یا سیستم خنک‌کننده پوست سر نیز استفاده می‌کنید. یک پتوی سبک برای کمک به گرم کردن خود، همراه داشته باشید. گرما کمک می‌کند در طول درمان آرامش بیشتری داشته باشید. جوراب‌ها و دستکش‌ها نیز می‌توانند از سرد شدن پاها و دست‌ها جلوگیری کنند.

درمان سرطان سینه

موارد خودمراقبتی

در حالی که تحت درمان‌های سرطان سینه مانند شیمی درمانی قرار می‌گیرید، مهم است که تا حد امکان از فرصت‌های خودمراقبتی استفاده کنید. بسته بندی یک بطری کوچک لوسیون برای ماساژ سریع دست، یک ماسک چشم که به شما کمک می‌کند در طول جلسه، استراحت مفیدی داشته باشید.

نظر نهایی

سرطان سینه یکی از سرطان‌هایی است که روش‌های درمانی بسیار تاثیرگذاری برای آن وجود دارد و افراد زیادی توانسته‌اند آن را درمان کرده و به زندگی خود ادامه دهند. یکی از درمان‌ها شیمی درمانی است که عوارض بسیار جدی برای بدن ایجاد می‌کند. در این مقاله مواردی که کمک می‌کند جلسه شیمی درمانی را راحت‌تر سپری کنید معرفی کردیم. به عنوان مثال می‌توانید در طول جلسه به پادکست مورد علاقه خود گوش دهید و یا رمان جذابی که به تازگی خواندن آن را شروع کرده‌اید، ادامه دهید.

۱۹۵
https://mojan-co.com/?p=14993
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها