سلامت

خواص زنجبیل برای زیبایی پوست و مو

خواص زنجبیل

آخرین بروز رسانی ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ توسط Admin

زنجبیل یک ماده سرشار از آنتی‌اکسیدان و سرشار از مواد ضدالتهابی است. شاید شما هم اغلب نام زنجبیل را با نام داروهای ضد سرماخوردگی در کنار هم شنیده باشید و تصور کنید که زنجبیل فقط برای بهبود علائم سرماخوردگی و درمان آن کاربرد دارد. اما بهتر است بدانید که زنجبیل خواص جادویی بسیار زیاد دیگری نیز دارد. از خواص زنجبیل برای زیبایی پوست و مو به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان غافل شد.

در واقع شما می‌توانید با ساخت ترکیباتی که در ادامه این مقاله به آنها اشاره می‌کنیم از خواص زنجبیل برای زیبایی پوست و مو بهره‌مند شوید و یک‌پوست سالم و شاداب و شفاف داشته باشید و در کنار آن از موهای خود نیز مراقبت کنید و باعث شد موها و تقویت فولیکول‌های مو شوید. با ما در ادامه همراه بمانید.

چگونه با زنجبیل از پوست خود در خانه مراقبت کنیم؟

آیا شما هم نگران افزایش روزافزون چین و چروک‌های صورت خود و عمیق‌تر شدن روزانه آنها هستید؟ آیا لکه‌های پوستی نیز شما را کلافه کرده‌اند؟ آیا منافذ باز پوست شما باعث کاهش اعتمادبه‌نفس شما شده‌اند؟ آیا شما هم یک صورت پر از جوش و آکنه دارید؟ آیا کاهش ضخامت تار موهایتان شما را نگران کرده‌اند؟ برای درمان مشکلات پوست و موی خود نیازی نیست حتماً از داروهای گران‌قیمت و شیمیایی استفاده کنید.

ترکیبات طبیعی گیاهی و خانگی نیز گاهی اوقات تأثیرات بسیار جادویی بر روی پوست و موی شما بر جای می‌گذارند. هرچه از خواص زنجبیل برای زیبایی پوست صورت بگوییم کم گفته‌ایم. شما می‌توانید زنجبیل هم به‌صورت دم‌نوش و هم به‌صورت ترکیب آن با دیگر مواد مؤثر به‌عنوان ماسک استفاده کنید و از فواید بسیار زیاد آن بهره‌مند شوید. در ادامه چند روش اساسی برای شما شرح داده‌ایم و ترکیباتی را به شما پیشنهاد داده‌ایم که با استفاده از آنها از خواص زنجبیل برای زیبایی پوست صورت در خانه بهترین بهره را ببرید.

روشن‌کردن رنگ پوست صورت با ترکیب زنجبیل و آبلیمو

زنجبیل از نوعی آنتی‌اکسیدان با نام جینجرول تشکیل شده است که باعث حذف رادیکال‌های آزاد آسیب‌رسان به پوست می‌شود. البته زنجبیل نه‌تنها باعث دفع رادیکال‌های آزاد می‌شود، بلکه باعث صاف و یکدست شدن رنگ پوست نیز می‌شود و برای روشن‌کردن جای زخم‌های تیره نیز ایده‌آل است. برای اینکه از خواص زنجبیل برای زیبایی پوست و برای روشن‌کردن پوست خود بهترین بهره را ببرید بهتر است که مقداری زنجبیل آسیاب شده را با آب‌لیمو مخلوط کنید.

ترکیب زنجبیل و آبلیمو به یک ترکیب جادویی برای روشن‌کردن پوست، تولید کلاژن در پوست و بهبود زخم‌ها و همچنین بهبود آفتاب‌سوختگی تبدیل می‌شود. این ترکیب را بر روی پوست صورت خود قرار بدهید و بعد از آنکه خشک شد آن را با آب ولرم بشویید. البته آبلیمو خاصیت ساییدگی دارد و بهتر است به مدت طولانی روی پوست باقی نماند؛ بنابراین این ماسک را نهایت روزی یک‌بار استفاده کنید و هر بار به‌محض خشک‌شدن آن را بشویید.

خواص زنجبیل و آبلیمو

با ترکیب زنجبیل و عسل یک ماسک آنتی آکنه قوی بسازید

زنجبیل و عسل هر دو جزو مواد آنتی‌باکتریال قوی هستند که وقتی با یکدیگر ترکیب شوند به یک ماسک فوق‌العاده برای ازبین‌بردن آکنه‌ها تبدیل می‌شوند. در ابتدا زنجبیل را آسیاب کنید و سپس با مقداری عسل طبیعی ترکیب کنید. دومرتبه در روز این ماسک را بر روی صورت خود قرار بدهید و بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. البته اگر زنجبیل تازه در دست داشته باشید می‌توانید از آب زنجبیل و عسل نیز استفاده کنید که ممکن است تأثیرات بسیار بهتری داشته باشد.

محصول پیشنهادی: خرید زنجبیل خشک 

تأثیر زنجبیل بر کاهش منافذ پوست

زنجبیل به‌خودی‌خود باعث کاهش منافذ باز پوست می‌شود. شما می‌توانید با مصرف روزانه زنجبیل به‌عنوان دم‌نوش از این خاصیت آن برخوردار شوید. همچنین ترکیب زنجبیل با ماست و استفاده از آن به‌عنوان یک ماسک صورت باعث می‌شود تا صورت شما لایه‌برداری شود و منافذ باز آن نیز کاهش پیدا کنند. اسیدلاکتیک موجود در ماست هنگامی که با زنجبیل ترکیب می‌شود به یک‌لایه بردار عالی برای پوست تبدیل می‌شود و سلول‌های شاخی و مرده پوست را از بین می‌برد.

نقش پررنگ زنجبیل در کاهش چین‌وچروک پوست

با بالارفتن سن و کاهش فرایند کلاژن‌سازی در پوست، ما شاهد افزایش چین و چروک‌های عمیق و سطحی بر روی پوست خواهیم بود. تقریباً هنگامی که سن شما از ۲۳ الی ۲۴ سال بالاتر می‌رود، شما شاهد به‌وجودآمدن خطوط لبخند و خطوط دور چشم در صورت خود خواهید بود. اگر دوست دارید چین‌وچروک‌ها در صورت شما ماندگار نشوند و یا اینکه تعداد آنها بیشتر نشود، حتماً باید یک فکر اساسی بکنید. در این زمینه زنجبیل می‌تواند بسیار چاره‌ساز باشد. ماسک کردن آب زنجبیل تازه بر روی پوست و یا قراردادن قطعه‌هایی از ساقه تازه زنجبیل بر روی پوست باعث ازبین‌رفتن چین‌وچروک‌ها به‌مرورزمان می‌شود. همچنین مصرف پودر زنجبیل و عسل به‌عنوان دم‌نوش تأثیر بسیار زیادی در کاهش چین‌وچروک‌ها دارد.

خرید زنجبیل حبه ای

۲ مورد از خواص زنجبیل برای زیبایی مو

از جمله خواص زنجبیل برای زیبایی پوست و مو می‌توان به درمان شوره سر با زنجبیل و افزایش رشد موها و تقویت فولیکول‌های مو به‌وسیله زنجبیل اشاره کرد. اما چگونه می‌توان از این مزایا بهره‌مند شد؟

درمان شوره سر با زنجبیل به‌صورت تضمینی

اگر انواع شامپوهای ضدشوره را تست کردید و باز هم شوره سر شما درمان نشد این ترکیب قطعاً برای شما معجزه خواهد کرد. مقداری پودر زنجبیل را با کمی جوش‌شیرین و مقدار مساوی روغن نارگیل یا روغن‌کرچک ترکیب کنید و در حمام موهای خود را با این ترکیب اسکراب کنید. اسکراب کردن موی سر با این ترکیب باعث می‌شود تا کمتر از دو هفته شوره سر شما به‌صورت کامل درمان شود.

افزایش رشد موها و تقویت فولیکول‌های مو به‌وسیله زنجبیل و روغن نارگیل

زنجبیل دارای انواع ویتامین‌ها مواد معدنی و اسیدهای چرب مفید است که به تقویت مو کمک می‌کند. همچنین تأثیر زنجبیل در افزایش گردش خون در پوست سر نیز غیرقابل‌چشم‌پوشی است. افزایش گردش خون در پوست سر باعث تحریک رشد موها می‌شود. اگر می‌خواهید سلول‌های مرده پوست سرخود را ترمیم کنید و گردش خون را در پوست سرخود به حداکثر خود برسانید، از ترکیب زنجبیل و آلوئه‌ورا استفاده کنید.

این ترکیب باعث می‌شود تا شما شاهد رشد سریع‌تر موهای خود و تقویت فولیکول‌های موهای خود باشید. در نهایت موهای شما هم حجیم‌تر و هم بلندتر خواهند شد. اما چگونه از این ترکیب استفاده کنیم؟ چندتکه آلو ورا و مقداری آب زنجبیل را در مخلوط‌کن بریزید و هم بزنید تا یکدست شوند. این مخلوط را به مدت یک ساعت روی ریشه موها و ساقه موهای خود قرار بدهید و بعد از یک ساعت موهای خود را با آب ولرم بشویید. این ترکیب را هفته یک الی دو بار بر روی موهای خود قرار بدهید تا تأثیر معجزه‌آسای آن را ببینید.

محصول پیشنهادی: زنجبیل حبه‌ای

جمع‌بندی

زنجبیل یک گیاه جادویی است که سرشار از مواد معدنی، اسیدهای چرب مفید، آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد ضدالتهابی است. زنجبیل در ترکیب با عسل، آلوئه‌ورا، آبلیمو، روغن نارگیل و روغن‌کرچک می‌تواند تأثیرات معجزه‌آسایی بر روی پوست و موی شما داشته باشد. ما در این مقاله در مورد چگونگی ترکیب زنجبیل با مواد دیگر به‌صورت کامل توضیح داده‌ایم؛ بنابراین شما می‌توانید از این ترکیبات هم به‌عنوان ماسک و اسکراب استفاده کنید تا از خواص زنجبیل برای زیبایی پوست و مو بهره‌مند شوید. از طرفی مصرف زنجبیل به‌عنوان دم‌نوش می‌تواند یک ترکیب بسیار عالی و معجزه‌آسا برای برخورداری از خواص آنتی‌اکسیدانی آن باشد.

خرید زنجبیل خشک

سوالات متداول

برای لایه برداری پوست ترکیب زنجبیل و آبلیمو بهتر است یا ترکیب زنجبیل و ماست؟

هر دو این ترکیب‌ها باعث لایه‌برداری پوست و از بین رفتن لایه‌های شاخی پوست می‌شوند، اما از آنجایی که آبلیمو خاصیت ساینده دارد بهتر است برای پوست‌های حساس استفاده نشود؛ بنابراین ترکیب زنجبیل و ماست برای لایه برداری پوست بیشتر توصیه می‌شود.

عوارض مصرف بیش از حد زنجبیل به صورت خوراکی چیست؟

بروز اسهال و رقیق شدن بیش از حد خون از جمله عوارض مصرف بیش از حد زنجبیل به صورت خوراکی هستند. از طرفی مصرف زنجبیل برای خانم‌های باردار محدودیت دارد و بهتر است که در مصرف آن احتیاط کنند، زیرا باعث سقط جنین می‌شود.

منابع:

vogue.in

juaraskincare.com

 

 

۲۳
https://mojan-co.com/?p=16312
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها