سلامت

۶ میوه خشک برای لاغری و کاهش وزن

6 مدل میوه خشک و تاثیرات آن برای لاغری - میوه خشک برای لاغری

آخرین بروز رسانی ۱۱ خرداد, ۱۴۰۳ توسط admin

کدام میوه خشک لاغر کننده است؟ آیا میوه خشک برای لاغری مفید است؟ میوه‌های خشک منبع غنی از مواد مغذی مانند فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها هستند. فیبر موجود در آنها می‌تواند احساس سیری را در ما افزایش داده و در نتیجه مصرف کالری را کاهش دهد. در این مقاله به بررسی ۶ میوه خشک برای لاغری و کاهش وزن می‌پردازیم و تلاش می‌کنیم تا دانش و آگاهی لازم را در مورد فواید آنها برای کاهش وزن و سلامتی را در اختیار شما قرار دهیم، در ادامه با میوه خشک موژان همراه باشید.

آیا میوه خشک برای لاغری مفید است؟

میوه‌های خشک منبع غنی از فیبر هستند. فیبر علاوه بر تنظیم عملکرد دستگاه گوارش، باعث افزایش احساس سیری نیز می‌شود. وقتی احساس سیری بیشتر شود، تمایل به پرخوری بیش از نیاز بدن کاهش می‌یابد که این امر به کاهش کالری دریافتی و در نتیجه لاغری کمک می‌کند. و لازم به ذکر است متخصصان تغذیه و رژیم لاغری بر این باورند که میوه‌های خشک شده، تا زمانی که به شکل متعادل مورد مصرف قرار گیرند انتخابی مقوی و مناسب محسوب می‌شوند و خوردن میوه‌های خشک با رژیم سالم و فعالیت بدنی منظم موجب لاغری و کاهش وزن می‌شود.

فواید میوه خشک برای لاغری چیست؟

میوه‌های خشک فایده‌های زیادی دارند که نباید از آنها غافل شد. در این قسمت از مقاله میوه‌ خشک موژان به فواید و مزایای مصرف میوه‌های خشک اشاره می‌کنیم:

  • در حین فرآیند خشک کردن میوه‌ها، آب موجود در آنها تبخیر می‌شود، اما مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و فیبر هم‌چنان باقی می‌ماند.
  • میوه‌های خشک منبع غنی فیبر هستند که برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید هستند، فیبر می‌تواند به پیشگیری از یبوست کمک کند و احساس سیری را افزایش دهد.
  • میوه‌های خشک دارای قند طبیعی هستند مانند فروکتوز و گلوکز، که بدن به آنها برای انرژی نیاز دارد.
  • مصرف میوه‌های خشک باعث افزایش سطح انرژی در بدن می‌شود و از خستگی جلوگیری می‌کند.
  • میوه‌های خشک در تمام طول سال در دسترس هستند و آنها را می‌توانید به راحتی نگهداری و حمل کرد.

میوه‌های خشک لاغر کننده کدام است؟

میوه‌های خشک می‌توانند بخشی از یک رژیم غذایی سالم و کمک کننده به کاهش وزن باشند، اما باید در مورد مقدار مصرف آن‌ها دقت کرد. برخی از میوه‌های خشک به دلیل داشتن فیبر، آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی و کم بودن کالری نسبت به حجم می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای لاغری باشند. در ادامه مقاله میوه موژان به معرفی ۶ مورد از میوه‌های خشک لاغر کننده می‌پردازیم.

۱. انجیر خشک و لاغری

انجیر خشک یکی از ۶ میوه خشک برای لاغری است این میوه منبع غنی فیبر است که احساس سیری را افزایش می‌دهد. انجیر خشک به دلیل محتوای فیبر و پروتئین می‌تواند بخشی از یک رژیم لاغری سالم باشد، هم‌چنین حاوی میزان قابل توجهی پروتئین گیاهی است که به ساخت و حفظ عضله کمک می‌کند و متابولیسم را افزایش می‌دهد.
این میوه خشک برای لاغری حاوی مقادیر زیادی پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم و روی است که برای سلامت بدن ضروری است. انجیر خشک سرشار از آنتی اکسیدان‌ها مانند پلی‌فلول‌ها است که خواص ضد التهابی نیز دارند. برای لاغری سالم‌، می‌توانید انجیر خشک را به عنوان میان وعده یا بخشی از صبحانه خود مصرف کنید، حدود ۵-۳ عدد در روز توصیه می‌شود.

۲. آناناس خشک، درمان لاغری

آناناس خشک یکی ازبهترین‌ انتخاب‌ها برای لاغری است زیرا کم کالری است و به دلیل محتوای بالای فیبر محلول و نامحلول به تنظیم قند خون و سلامت گوارش کمک می‌کند. حاوی آنزیم بروملین است که به هضم پروتئین کمک کرده و هم‌چنین خواص ضدالتهابی دارد و علاوه بر آن برای سیستم ایمنی بدن و متابولیسم مفید می‌باشد. برای استفاده از آناناس خشک در رژیم لاغری، می‌توانید آن را به عنوان میان وعده روی سالاد یا صبحانه میل کنید. حدود یک دوم تا یک چهارم فنجان در روز توصیه می‌شود.

۳. کشمش، لاغری با کشمش

کشمش به دلیل ارزش غذایی و قابلیت نگهداری طولانی مدت یکی از محبوب‌ترین‌ میوه‌های خشک محسوب می‌شود. این میوه خشک می‌تواند در کاهش وزن سالم کمک کننده باشد. کشمش کالری پایینی دارد اما سرشار از فیبر است که باعث احساس سیری طولانی مدت می‌شود. برای بهره‌مندی از فواید کشمش در کاهش وزن، باید آن را به صورت متعادل و با کنترل مصرف کرد. مقدار توصیه شده حدود ۳۰ گرم یا یک چهارم فنجان در روز است.

کشمش برای لاغری، یکی از 6 میوه مفید برای لاغری

۴. گیلاس خشک

گیلاس خشک یکی از خوشمزه‌ترین و مفیدترین میوه‌های خشک است. این میوه خشک نه تنها طعم فوق‌العاده‌ای دارد بلکه مزایای بی‌شماری برای سلامتی به همراه دارد، از کاهش وزن گرفته تا کنترل قند خون و حتی پیشگیری از برخی سرطان‌ها. مطالعات نشان داده است که مصرف گیلاس خشک می‌تواند به کاهش وزن و دور کمر نیز کمک کند. یک میوه خشک بسیار مفید برای کنترل قند خون برای افراد مبتلا به دیابت است و هم‌چنین به کاهش التهاب و بهبود سلامت قلب کمک می‌کند و پتاسیم موجود در آن نیز برای کنترل فشار خون بسیار مفید است.

۵. آلوی خشک

این میوه خشک کم کالری سرشار از مواد مقوی، فیبر، ویتامین‌‌ها و مواد معدنی است و مصرف آن به عنوان یک میان وعده، می‌تواند به کاهش وزن و کنترل اشتها کمک کند. فیبر فراوان موجود در آلوی خشک ‌به هضم و بهبود عملکرد گوارشی و دفع منظم کمک می‌کند و از یبوست جلوگیری می‌نماید.
آنتی اکسیدان‌های موجود در آلوی خشک می‌تواند به کاهش التهاب و بهبود سلامت قلب و عروق نیز کمک کند. در نهایت آلوی خشک یک انتخاب عالی برای افزودن یک رژیم غذایی سالم و متعادل است و مقدار توصیه شده برای مصرف روزانه حدود ۳۰ گرم یا یک چهارم فنجان می‌باشد.

۶. زردآلوی خشک

زردآلوی خشک شده یکی از خوشمزه‌ترین و مغذی ترین میوه‌های خشک است که می‌تواند یک میان وعده سالم و لذیذ را به رژیم غذایی شما اضافه کند. این میوه خشک سرشار از مواد مغذی است و فواید زیادی برای سلامتی شما دارد، از کاهش وزن گرفته تا حفظ سلامت قلب و پیشگیری از بیماری‌ها. از جمله خواص زردآلوی خشک می‌توان به لوتئین و زآکسانتین (ویتامین چشم) اشاره کرد، این ترکیبات به حفظ سلامت شبکیه چشم و پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با چشم کمک می‌کنند. به علاوه آنتی اکسیدان‌های موجود در زردآلوی خشک، از جمله بتا و کاروتن (رنگدانه‌های زرد و نارنجی موجود در گیاهان) می‌توانند به کاهش التهاب و بهبود سلامت قلب و عروق کمک کنند. فیبر فراوان موجود در زردآلوی خشک به هضم و دفع منظم کمک می‌کند و از یبوست نیز جلوگیری می‌نماید. مقدار توصیه شده برای مصرف روزانه حدود ۳۰ گرم یا یک چهارم فنجان است.

خواص کرن‌ بری برای لاغری

همانطور که می‌دانید بسیاری از گیاهان خاصیت دارویی داشته و نقش چربی‌سوزی دارند. کرن بری یکی از همان میومه‌هایی است که در لاغر شدن و آب‌کردن چربی‌های اضافی بدن شما کمک می‌کند. از مهم‌ترین خواص‌کرن برای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از ابتلا به عفونت و سنگ کلیه
  • درمان عفونت معده
  • کاهش عفونت باکتریایی در دهان
  • کاهش خطر ابتلا به پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه
  • کاهش ابتلا به بیماری های قلبی
  • سلامت دستگاه گوارش

خواص کرن بری و فواید آن برای لاغری

تمامی این مواردی که گفته شد، خواص کلی کرن‌بری بود. در ادامه خاصیت کرن‌بری برای لاغری را توضیح خواهیم داد.
مصرف کردن این میوه برای سلامت دستگاه گوارش بسیاری خوب بوده و این میوه پر خاصیت از چسبیدن باکتری پیلوری به سلول‌های مخاط معده جلوگیری می‌کند و خطر ابتلا به بیماری و یا سطح مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان عفونت معده را کاهش خواهد داد. کرن‌بری سرشار از ویتامین ث، فلاونوئیدها، اسید سیتریک، بنزوئیک اسید و تانن‌ها است. تانن‌های فشرده موجود در کرن‌بری از فرایند اکسیداسیون کلسترول‌های بدجلوگیری می‌کند و خاصیت چربی‌سوزی داشته و برای لاغری مفید است. از سوی دیگر این میوه حاوی آنتی‌اکسیدان است که باعث افزایش متابولیسم می‌شود و چربی‌سوزی طبیعی بدن را افزایش می‌دهد.

نحوه مصرف کرن بری برای لاغری

معمولا مصرف میوه کرن‌بری برای لاغری، به صورت تازه است. همچنین می‌توان این میوه را همانند توت، خشک کرده و به صورت خشک‌شده از آن مصرف کنید. شما می‌توانید میوه خشک کرن‌بری را از میوه خشک موژان با بهترین کیفیت و قیمت تهیه نمایید.

دمنوش کرن بری برای لاغری

یکی دیگر از راه‌های استفاده از کرن‌بری برای لاغری، استفاده از میوه خشک کرن‌بری به صورت چای و دمنوش است. تعدادی از این میوه خشک‌شده را در مقداری آب‌جوش ریخته و اجازه بدهید دم بکشد. نوشیدن روزانه یک یا دو لیوان دمنوش کرن‌بری برای لاغری مفید است.

شما می‌توانید در مقاله خواص درمانی کرن بری با این میوه خوشمزه و مفید بیشتر آشنا شوید. 

خواص چای میوه ای برای لاغری

در پژوهش‌های جدید، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف چای میوه‌ای برای لاغری و سلامت بدن مفید است. به همین دلیل خرید میوه خشک و استفاده از آن به عنوان دمنوش و به صورت میان وعده ضروری و لازم خواهد بود. شما می‌توانید از میوه‌خشک‌هایی همچون سیب، کرن‌بری، به، بلوبری خشک، آلبالو خشک و … دمنوشی خوشمزه آماده کنید.
استفاده از یک‌سری میوه‌ها به عنوان دمنوش در طول به بالا بردن متابولیسم بدن شما کمک کرده و در نهایت منجر به لاغری خواهد شد. توصیه می‌شود با خوردن دمنوش‌ در طول روز بدن خود را از شر یک سری از بیماری‌ها ایمن نمایید.

خواص چای میوه‌ای برای لاغری

طریقه مصرف بادام زمینی برای لاغری

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که مگر بادام زمینی برای لاغری خوب است؟ بهترین زمان مصرف بادام زمینی دقیقا به نوع رژیم شما بستگی دارد. این آجیل یکی از خوراکی‌های خوشمزه و مقوی است که بسیاری از ویتامین‌ها و مواد مغذی بدن را تامین می‌کند. طریقه مصرف این آجیل برای لاغری به این صورت است که شما می‌توانید روزانه ۳۰ عدد از آن را در طول روز استفاده کنید. به عقیده پزشکان زمان مصرف بادام زمین، صبح در کنار صبحانه یا به صورت ناشتا است. شما می‌توانید چند عدد از این خوراکی خوشمزه را به صورت میان وعده روز خود و برحسب شمارش کالری آن نوش جان کنید.

اب زرشک برای لاغری چه موقع بخوریم؟

بهترین زمان مصرف دمنوش زرشک یا آب زرشک یا حتی چای زرشک، روزی دو فنجان نیم ساعت قبل از وعده ناهار و شام است. فراموش نکنید که هنگام مصرف این نوشیدنی به هیچ عنوان از هیچ نوع شیرین کننده‌ای نباید استفاده شود.

میوه زرشک و آب زرشک برای لاغری موثر است؟

نتیجه‌گیری
در این مقاله با ۶ مدل میوه خشک برای لاغری آشنا شدیم و فواید آن را هم مرور کردیم. در کل مصرف متعادل میوه‌های خشک می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم و کمک کننده به کاهش وزن باشد اما باید از خوردن بیش از حد آن‌ها خودداری کرد. شما می‌توانید در صورت تمایل به خرید میوه خشک با کیفیت با کارشناسان ما در موژان در ارتباط باشید.

۸۴
https://mojan-co.com/?p=16555
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها