سلامت

چیپس میوه چیست و طرز تهیه چیپس میوه چگونه است؟

چیپس میوه چیست

چیپس میوه چیست؟

خرید یک میان وعده‌ی سالم و خوشمزه همیشه می‌تواند حال آدم را خوب کند. خیلی خوب می‌شود اگر این میان‌وعده علاوه بر آن‌که لذیذ است، مغذی نیز باشد. در بین انواع میان‌وعده‌ها و تنقلات، چیپس میوه یکی از خوشمزه‌ترین، مغذی‌ترین و مفیدترین موارد است. در حقیقت اگر شما به میوه‌ها علاقه دارید، خوردن میوه‌ی خشک برایتان بسیار جذاب خواهد بود. اما آیا چیپس میوه همان میوه خشک است؟

تفاوت میوه خشک با چیپس میوه در چیست؟

تفاوت میوه خشک و چیپس میوه

تفاوت میوه خشک و چیپس میوه

بیایید ابتدا یک موضوع مهم را حل کنیم. تفاوت میوه خشک با چیپس میوه چیست؟ حقیقت این است که این دو محصول تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. هر دوی آن‌ها از میوه تولید شده و با روش‌های مختلفی آب آن‌ها خشک می‌شود.

حال آن‌که می‌توان تفاوت‌هایی جزئی را در بین آن‌ها دید. در تولید چیپس‌های میوه، معمولاً اسلایس‌های نازک‌تری زده می‌شوند و محصول شکلی شبیه به چیپس خواهد داشت. البته این همان چیزی‌ست که ما در میوه‌ی خشک نیز می‌بینم. پس در عمل می‌توان به این نتیجه رسید که میوه خشک و یا چیپس دو نام یک محصول هستند.

طرز تهیه چیپس میوه‌ای

طرز تهیه چیپس میوه چگونه است؟

طرز تهیه چیپس میوه

آیا میدانستید یکی از مطمئن‌ترین و پرکاربردترین روش‌های تهیه چیپس میوه، خرید اینترنتی آن از صنایع غذایی موژان است (!).

از شوخی که بگذریم می‌توان روش‌های متنوعی را برای تهیه این محصول پیشنهاد کرد. تولیدکنندگان میوه خشک، چیپس‌های میوه و میوه خشک را با استفاده از تجهیزات به روز و روش‌های استاندارد تولید می‌کنند. اما امکان تهیه‌ی این خوراکی‌های خوشمزه در خانه نیز وجود دارد.

یکی از ابتدایی‌ترین روش‌ها برای این منظور، قرار دادن اسلایس‌های بریده شده از میوه در برابر آفتاب است. به این ترتیب اسلایس‌ها را در یک سینی بزرگ بچینید و آن را برای چند روز در مقابل نور خورشید قرار دهید. در برخی روش‌ها افزودن شکر (در این روش اسلایس‌ها قبل از خشک شدن در مخلوط آب، شکر و آبلیمو قرار می‌گیرند) پیشنهاد شده است. ما این را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

روش‌های دیگری نیز برای این منظور به کار گرفته می‌شوند. اگر تهیه چیپس به کمک آفتاب می‌تواند زمان‌بر باشد، یا امکان آن برایتان فراهم نیست، می‌توانید از روش زیر برای این منظور استفاده کنید.

روش تهیه چیپس خوشمزه میوه در فر

تهیه چیپس میوه سیب حبه ایی و دیگر میوه‌های خوشمزه در فر امکان‌پذیر است. این روش مراحل مهمی دارد که در زیر آن‌ها را آورده‌ایم:

  • خرید میوه: اولین و مهم‌ترین قدم، خرید میوه‌ی با کیفیت و تازه است. توجه کنید که هر چه میوه‌ای که می‌خرید تازه‌تر و سالم‌تر باشد، کیفیت میوه خشک نهایی بهتر خواهد بود.
  • شست‌وشو: میوه‌ها را با آب سرد و به همراه شوینده به خوبی بشویید. اگر در میوه قسمت‌های خراب و یا لکه‌دار می‌بینید آن‌ها را جدا کنید تا خرابی سرایت نکند.
  • اسلایس کردن: میوه‌ها را در ورقه‌های نازک و یک‌شکل برش بزنید.
  • خیساندن میوه‌ها: پس از شست‌وشو و اسلایس کردن میوه‌ها، آن‌ها را در محلول آب و آب لیمو بخیسانید. چرا؟ این کار باعث می‌شود میوه‌ها بعد از خشک شدن ظاهری جذاب داشته باشند و رنگشان تغییر زیادی نکند.
  • قراردادن میوه‌ها در فر: حال برش‌ها یا قطعات میوه را در فر قرار دهید. توجه کنید که بهتر است فر را از قبل در دمای حدود ۶۰ درجه گرم کرده باشید. دمای فر باید کم باشد تا میوه‌ها به تدریج آب خود را از دست بدهند.

سوال؛ آیا لازم است میوه‌ها را پوست بگیریم. پاسخ: اگر دوست دارید. بله

سوال؛ چه مدت طول می‌کشد تا چیپس میوه آماده شود؟ پاسخ: به نوع میوه بستگی دارد. این زمان برای آلو، گلابی، هلو، موز، سیب و میوه‌هایی از این دست به ۶ ساعت می‌رسد. میوه‌هایی هم‌چون توت فرنگی، گیلاس و زردآلو در زمانی تقریباً دوبرابر این در فر خشک می‌شوند.

چیپس سیب

چیپس سیب

انواع چیپس میوه را بشناسید

شما می‌توانید چیپس میوه انواع میوه‌ها را در خانه تهیه کرده یا آن‌ها را از بازار خریداری کنید. برخی از میوه‌های خشک به فراوانی یافت می‌شوند و در اغلب فروشگاه‌ها می‌توانید آن‌ها را ببنید. برای مثال چیپس میوه سیب یکی از این موارد است.

اما چیپس برخی میوه‌ها کم‌تر در بازار یافت می‌شوند و تنها تولیدکنندگانی خاص نظیر صنایع غذایی موژان آن‌ها را عرضه می‌کنند. از جمله پرطرفدارترین چیپس‌های میوه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

این چیپس‌های میوه در بسته‌بندی‌هایی در اندازه متنوع به فروش می‌رسند. هم‌چنین اگر شما حجم خاصی از آن مد نظرتان است می‌توانید به سراغ میوه خشک فله بروید.

میوه خشک چیست؟

فواید چیپس میوه مخلوط در چیست؟

مصرف چیپس میوه علاوه بر تامین انرژی بدن و سیری، فواید بسیار دیگری نیز دارد. این محصولات با دارا بودن حجم قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین‌ها، می‌توانند سهم چشم‌گیری در افزایش سطح سلامت بدنتان ایفا کنند. از جمله مزیت‌های مهم مصرف این چیپس‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • پیشگری از دیابت: به دلیل دارا بودن کوئرستین و دیگر پلی‌فنول‌ها.
  • رفع اختلالات متابولیکی
  • افزایش شادابی و کاهش استرس و افسردگی: مصرف میوه خشک با افزایش سطح سروتونین و هم‌چنین ملاتونین همراه است. افزایش این ترکیبات در مغز نگرانی را از شما دور کرده و انرژی و شادابی‌تان را افزایش می‌دهد.
  • تقویت سیستم دفاعی بدن: وجود انواع ویتامین‌ها از قبیل ویتامین C، A و … شاهدی بر این مدعاست. بهبود سیستم ایمنی بدن به افزایش سطح سلامت ارگان‌های داخلی بدن و هم چنین داشتن پوستی سالم کمک می‌کند.
  • کمک به عملکرد سیستم گوارش و بهبود هضم:  انواع میوه خشک منبعی غنی از فیبر است. این موضوع به هضم بهتر غذا کمک فراوانی می‌کند.

میوه خشک مخلوط

خرید آنلاین چیپس میوه از بهترین تولید کننده

خوشبختانه امکان خرید آنلاین وجود دارد. لذا شما می‌توانید بدون نیاز به صرف وقت و هزینه‌ برای خرید این محصولات اقدام کنید. همان‌طور که اشاره شد این محصولات در بسته‌بندی‌هایی در اندازه‌های مختلف نظیر نیم کیلو و یک کیلوگرمی یا به صورت فله ارائه می‌شود.

می‌توانید سفارش خود را از طریق فروشگاه‌های آنلاین مانند فروشگاه زرین میوه موژان ثبت کنید. امکان خرید این میو‌‌ه‌های خشک شده به صورت مجزا یا در بسته‌بندی‌های مختلف فراهم است.

قیمت چیپس میوه

[table id=1 datatables_fixedheader=top  /]

قیمت چیپس میوه به عوامل متعددی وابسته است که در زیر آن‌ها را می‌خوانید.

  • نوع میوه
  • اندازه بسته‌بندی
  • حجم خرید (کلی و جزئی)
  • روش خشک کردن
  • کیفیت بسته‌بندی

علاوه بر این‌ها، فروشگاهی که برای خرید چیپس میوه انتخاب می‌کنید، دیگر پارامتر تعیین‌کننده‌ی قیمت است. به طور معمول خرید اینترنتی و مستقیم از تولیده میوه خشک با قیمت نهایی کم‌تری برایتان تمام خواهد شد. اما طبیعی‌ست نمایندگی‌ها و شرکت‌های پخش و فروش چیپس میوه آن را با قیمت بالاتری بفروشند. در صورت داشتن هر سوالی در مورد خرید عمده انواع میوه خشک با موژان در تماس باشید.

۹۵۲
https://mojan-co.com/?p=10354
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها