آموزش, راهنمای خرید, سلامت

پیش بینی قیمت میوه خشک در پاییز ۱۴۰۲

پیش بینی قیمت میوه خشک در پاییز 1402

آخرین بروز رسانی ۲۷ مهر, ۱۴۰۲ توسط تحریریه موژان

قیمت میوه خشک در پاییز ۱۴۰۲ به عوامل مختلفی بستگی دارد. شرایط آب و هوایی و میزان تولید، وضعیت صادرات و حجم آن و نرخ ارز که بر اساس شرایط سیاسی و اجتماعی تعیین می‌شود، عوامل مهم و تاثیرگذاری هستند که پیش بینی قیمت میوه خشک در پاییز ۱۴۰۲ را مشخص می‌کنند.

پیش بینی قیمت میوه خشک در پاییز 1402 - عوامل موثر بر قیمت میوه خشک

چه عواملی بر قیمت میوه خشک تاثیر دارند

علاوه‌بر تولید، صادرات و نرخ ارز، عوامل دیگری مربوط به میوه خشک وجود دارند که قیمت آن را مشخص می‌کنند. با آگاهی از این عوامل می‌توان قیمت میوه خشک را دقیق‌تر پیش بینی کرد.

ارزش میوه تازه: میوه‌ای که از آن میوه خشک تهیه شده است، به عنوان ماده اولیه تهیه میوه خشک، تاثیر مستقیم بر قیمت میوه خشک دارد. اگر میوه تازه قیمت بالایی در فصل برداشت داشته است، باید قیمت بیشتری برای میوه خشک آن انتظار داشت.

فصل تولید میوه: زمانی که در فصل برداشت میوه هستیم، قیمت میوه خشک آن کمتر می‌شود. هر چه از فصل برداشت یک میوه فاصله می‌گیریم، قیمت میوه خشک آن نیز افزایش می‌یابد. با توجه به اینکه فصل برداشت برخی میوه‌ها در فصل پاییز است، می‌توان انتظار کاهش قیمت برخی میوه‌های خشک در پاییز را داشت. اما با توجه به دور شدن از فصل برداشت میوه‌های تابستانی، قیمت میوه خشک میوه‌های تابستانی افزایش یافته است.

میوه‌های وارداتی: قیمت میوه خشک میوه‌های وارداتی بیشتر از میوه‌های تولید داخل کشور است. میوه‌های وارداتی مانند نارگیل، آناناس و موز هستند که نوع خشک شده‌ی آن‌ها قیمت بالاتری دارد.

میزان صادرات: میوه خشک محصولی است که ظرفیت بالایی در صادرات دارد. کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی از مشتریان میوه‌های خشک هستند. اگر میزان صادرات یک میوه خشک بالا باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

نوسان ارز: یکی از عوامل مهم قیمت گذاری میوه خشک نرخ ارز است. از آن جا که نوسان زیادی در نرخ ارز وجود دارد و این نوسان به طور مستقیم و غیر مستقیم در تمامی صنعت‌های کشور تاثیر خود را نشان می‌دهد، پیش بینی قیمت میوه خشک در پاییز ۱۴۰۲ بسیار به نرخ ارز بستگی دارد.

پیش بینی قیمت میوه خشک در پاییز 1402 - قیمت میوه خشک در پاییز 1402

افزایش قیمت میوه خشک در پاییز ۱۴۰۲

با توجه به تغییراتی که اخیرا در نرخ ارز ایجاد شده است، پیش بینی می‌شود قیمت میوه خشک در پاییز افزایش یابد. افزایش قیمت به تدریج و ابتدا در میوه‌های وارداتی اعمال می‌شود. البته تمامی محصولات با افزایش قیمت مواجه خواهند شد، اما میوه‌های وارداتی از محصولاتی هستند که به سرعت قیمت آن‌ها تغییر می‌کند و به مرور میوه‌های تولید داخل کشور نیز با افزایش قیمت مواجه می‌شوند.

نسبت به سال گذشته، تغییرات قیمت‌ها به ویژه در قیمت میوه خشک، در حالت خوشبینانه حدود ۵۰ درصد بوده است. به عنوان مثال میوه خشک سیب که جزء میوه‌های خشک ارزان محسوب می‌شود، افزایش ۵۰ درصدی داشته است و به قیمت تقریبی ۲۰۰ تومان رسیده است. دلیل این مقدار افزایش قیمت، نوسان نرخ ارز بوده است که در سال‌های اخیر سیر صعودی نیز داشته است. سایر محصولات نیز دچار تغییرات قیمتی بالایی شده‌اند و پیش بینی می‌شود این تغییرات ادامه‌دار باشند.

تاثیر صادرات بر قیمت میوه خشک

در حالی که قیمت میوه خشک در داخل کشور بسیار بالاست، قیمت تمام شده میوه خشک در ایران برای مشتریان خارجی بسیار مقرون به صرفه است و به همین دلیل نیز حجم زیادی از تولیدات خشکبار در کشور، صادر می‌شوند. تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه خشک می‌توانند با افزایش کیفیت بسته‌بندی میوه خشک، بالا بردن کیفیت محصولات و برندینگ محصولات ایرانی ارزش تولیدات داخل کشور در جهان بالا ببرند و قیمت میوه خشک ایرانی را افزایش دهند. با توجه به تولیدات کشاورزی در کشور، صنعت میوه خشک پتاسیل بالایی برای رشد در داخل و خارج از کشور دارد و می‌تواند حجم بیشتری به کشورهای مختلف در سراسر دنیا صادر کند.

تفاوت قیمت میوه خشک در عمده فروشی و خرده فروشی - پیش بینی قیمت میوه خشک در پاییز 1402

تفاوت قیمت میوه خشک در عمده فروشی و خرده فروشی

قیمت میوه خشک به صورت خرده فروشی بیشتر از فروش آن به صورت عمده است. به این دلیل که خرده فروشی هزینه بسته‌بندی را به قیمت میوه خشک اضافه می‌کند. قیمت میوه خشک به صورت عمده، بر اساس بازار هدف و حجم بالای فروش مناسب‌تر از خرده فروشی است.

قیمت میوه خشک موژان

با توجه به پیش بینی قیمت میوه خشک در پاییز ۱۴۰۲، قیمت میوه خشک موژان نیز بر اساس تغییرات بازار تعیین می‌شود.  موژان در انواع میوه‌های وارداتی و تولید داخل کشور در بالاترین کیفیت ارائه می‌شود تا سهم خود در تامین نیاز بازار به میوه خشک را به بهترین شکل فراهم کند.

۲۳۴
https://mojan-co.com/?p=14270
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها