سلامت

پوست موز؛ طلای دور ریخته شده

پوست موز

آخرین بروز رسانی ۱۰ آذر, ۱۴۰۲ توسط تحریریه موژان

بیشتر مردم میوه شیرین موز را می‌شناسند اما تعداد کمی از آن‌ها هستند که پوست آن را خورده باشد. ممکن است شما از آن دسته از افراد باشید که حتی به خوردن پوست این میوه فکر نکرده‌اند، اما باید بگوییم که این موضوع رایج است. در این مقاله با نگاهی دقیق‌تر درباره پوست موز و قابلیت خوردن آن و تاثیراتی که بر بدن دارد، صحبت می‌کنیم. با موژان همراه باشید.

فواید پوست موز

فواید پوست موز

پوست این میوه حدود ۳۵ درصد از میوه موز رسیده را تشکیل می‌دهد و اغلب به جای مصرف، دور انداخته می‌شود. استفاده از پوست این میوه، یک راه عالی برای کاهش ضایعات مواد غذایی است و همچنین مقداری ویتامین و مواد معدنی دارد که مصرف آن را تاثیرگذار می‌کند. در واقع، نه تنها خوراکی است، بلکه سرشار از چندین ماده مغذی کلیدی، از جمله پتاسیم، فیبر غذایی، چربی‌های غیراشباع چندگانه و اسیدهای آمینه ضروری است. مخصوصا فیبر که باعت تثبیت سطح قند خون و تقویت سیستم قلب و عروق می‌شود.

پتاسیم به تنظیم سطح فشار خون، جلوگیری از تحلیل استخوان و کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه کمک می‌کند.

یک مطالعه نشان داده پوست این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است و پوست موز نارس بیشترین تعداد آن را دارد.

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند التهاب و علائم بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، سرطان و دیابت را کاهش دهند.

نکات منفی مصرف پوست موز

نکات منفی مصرف پوست موز

فواید موز برای مردان و زنان

هنگامی که میوه موز در حال رشد است، برای جلوگیری از آفت‌ها، از مواد سمی شیمیایی استفاده می‌شود. این مواد روی پوست آن پاشیده می‌شوند و ممکن است مصرف آن را با مشکلاتی همراه کند.

افزایش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند اوتیسم، سرطان، فشار خون بالا، دیابت و زوال عقل از جمله عوارض آفت‌کش‌ها روی پوست میوه است.

با این حال، سازمان‌های نظارتی مانند وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) و سازمان غذا و دارو (FDA) به دقت سطوح آفت‌کش‌ها را در مواد غذایی کنترل می‌کنند تا از این اثرات منفی بر سلامتی جسمی جلوگیری کنند.

اگر تصمیم دارید پوست این میوه را امتحان کنید، آن را کامل بشویید و سپس مصرف کنید.

پوست موز طعم تلخ و بافت سفتی دارد که خوردن آن را ناخوشایند می‌کند. پختن کامل، طعم و بافت آن را بهبود می‌دهد و کمی اشتهاآورتر می‌شود.

نحوه خوردن پوست موز

نحوه خوردن پوست موز

  • حتماً موزهای بسیار رسیده را برای مصرف انتخاب کنید، زیرا پوست این موزها شیرین‌تر و نازک‌تر است  و برای مصرف مناسب‌تر هستند.
  • پوست را از میوه جدا کرده و آن را کاملا بشویید.
  • سپس آن را در مخلوط کن بریزید.
  • می‌توانید آن را به اسموتی مورد علاقه خود اضافه کنید و یا در تهیه کیک استفاده کنید.
  • همچنین می‌توانید پوست‌ها را آب‌پز یا سرخ کنید. این کار به نرم شدن بافت و راحت‌تر خوردن آن‌ها کمک می‌کند.
  • پوست موز پخته شده یک جایگزین عالی برای بیکن یا گوشت خوک در رسپی‌های بدون گوشت مورد علاقه است.
  • حتی می‌توان آن را به سیب زمینی سرخ کرده، کاری و ساندویچ اضافه کرد تا ارزش غذایی آن را افزایش دهد.

میوه خشک موز

نظر نهایی

پوست موز دارای مواد مقوی نظیر فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان است و می‌توان با روش‌های مختلف مصرف نمود. این کار از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری می‌کند. می‌توانید آن را به انواع غذاها اضافه کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

میوه خشک عمده

منبع

۲۲۵
https://mojan-co.com/?p=14597
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها