آموزش, راهنمای خرید, سلامت

فواید موز برای مردان و زنان

فواید موز کمر scaled ۰۲/۱۵/۱۴۰۳

آخرین بروز رسانی ۳۰ خرداد, ۱۴۰۲ توسط تحریریه موژان

میوه موز خواص زیادی داشته و حتی می‌تواند از بروز و عود کردن بیماری افسردگی نیز جلوگیری کند. این منبع عالی پتاسیم می‎تواند سیستم قلبی و عروقی، بافت‌های عضلانی و همچنین تعادل آب بدن را ایجاد نماید. مصرف روزانه تنها ۱۰۰ گرم موز می‌تواند تا ۳۴۰ میلی‌گرم پتاسیم جذب نماید. این میزان پتاسیم در هیچ میوه‌ دیگری نبوده و تنها با صرف غذا جذب می‌شود. پس با ما همراه باشید تا این‌بار از خواص شگفت‌انگیز موز برای زنان و مردان بگوییم.

فواید خوردن روزانه موز

همان‌طور که گفتیم میزان مورد نیاز مصرف روزانه میوه موز ۱۰۰ گرم در روز است. از فواید خوردن روزانه موز می‌توان گفت که با مصرف این مقدار در روز، می‎توانید تا ۱۱% از نیاز روزانه خود به ویتامین C و ۱۹% از ویتامین B6 را به صورت طبیعی تامین نمایید. همچنین با استفاده از ویتامین‌های A و E و خاصیت آنتی‌اکسیدانی ناشی از آن، می‌توان به کارکرد سیستم عصبی بدن کمک کرد.

بعضی از مردم موز را به دلیل کالری بالایی که دارد از برنامه غذایی خود حذف می‌کنند، چرا که ۱۰۰ گرم موز حاوی مقادیری بین ۹۵ تا ۱۰۰ کیلوکالری انرژی است. فراموش نکنید که خواص موز در کمتر میوه‌ای پیدا می‌شود و حذف آن از سبد غذایی نه تنها مفید نبوده، که می‌تواند به ضرر سیستم ایمنی شما تمام شود. یک موز تقریباً ۲ گرم فیبر و ۱ گرم فیبر محول دارد که می‌تواند به جذب کربوهیدرات و کاهش قندخون کمک کند. در ادامه به چند گزینه از فواید مصرف روزانه موز اشاره کرده و سپس از فواید موز برای مردان و زنان و تقویت قوای جنسی خواهیم گفت:

۱. کمک به بهبود بیماری افسردگی

یکی از خواص میوه موز، تاثیر ضدافسردگی آن است. اسیدآمینه موجود در موز می‎‌تواند به سروتونین یا هورمون شادی تبدیل شده و به بهبود حافظه، تمرکز، خواب و در کل خلق‌وخو کمک کند.

۲. کمک به قلب و عروق بدن

پتاسیم موجود در میوه موز، امری حیاتی برای تضمین سلامت قلب و عروق است. پتاسیم بالا و سدیم پایین این میوه می‌تواند فشارخون را تعدیل کرده و خطر ابتلا به حملات قلبی و عروقی را کاهش دهد.

۳. بهبود بیماری دیابت

موز دارای انواع ویتامین و به خصوص ویتامین B6 است که می‌تواند در بهبود دیابت نوع ۲ کمک‌کننده باشد.

۴. کمک به سلامت بینایی

ویتامین A موجود در موز، می‌تواند به سلامت بینایی کمک کرده، از چشم‌ها محافظت و دید طبیعی را حفظ نماید. چرا که این ویتامین مسئول محافظت از غشای اطراف چشم است. همچنین با مصرف این میوه و جذب ویتامین A می‌توان دید در شب را تا حد زیادی بهبود بخشید.

۵. کمک به حفظ استحکام استخوان‌ها

یکی دیگر از خواص موز، کمک به حفظ استحکام استخوان‌هاست. کربوهیدرات‌های آن می‌توانند پربیوتیک‌ها را تحریک کرده، و امکان جذب کلسیم را افزایش دهند.

فواید موز برای اسپرم

هدف این مقاله تعریف فواید موز برای مردان و زنان و تقویت قوای جنسی است از این رو و درباره فواید موز برای اسپرم و قوای جنسی باید گفت که موز یکی از بهترین گزینه‌ها برای تقویت اسپرم است. منگنز موجود در این میوه می‌تواند باعث تحریک اسپرم شده و از این طریق گزینه‌ای طلایی برای افزایش باروری مردان به شمار می‌رود. به طور کلی غذاهای شور و سدیم‌دار، گردش خون در آلت تناسلی را کند کرده و لذت جنسی را کاهش می‌دهند، اما پتاسیم برعکس عمل می‌کند. پتاسیم، ویتامین B، ویتامین C، ویتامین A این میوه می‌تواند اسپرم‌ها را تقویت کرده و قدرت باروری مردانه را افزایش دهد.

بلوبری چیست، چه خواصی دارد و بلوبری خشک از کجا بخریم؟

تعداد اسپرم‎‌ها دقیقاً به همین ویتامین‌ها بستگی دارد. موز نه تنها می‌تواند تمام این ویتامین‌ها را جذب نماید، که ویتامین نادر و فوق‌العاده‌ای به نام بروملین نیز دارد. برومیلن به عنوان نوعی آنزیم عمل می‌کند، از التهاب جلوگیری کرده و می‌تواند به اسپرم‌سازی کمک نماید. براساس گزارش محققان، بروملینی که در موز وجود دارد می‌تواند هورمون‌های مردانه را تنظیم کرده و آنزیم تستسرون را تولید نماید. از این رو از شیر برای افزایش میل جنسی نیز می‌توان استفاده کرد.

فواید موز برای زنان

در مقاله فواید موز برای مردان و زنان و تقویت قوای جنسی از فواید موز بر مردان گفته و این‌بار می‌خواهیم تاثیر آن بر زنان را بررسی کنیم. موز می‌تواند گزینه خوبی برای تعدیل نوسانات هورمونی در زنان باشد. در دوران پریودی از این میوه پرخاصیت می‌توان برای جذب انرژی و بالا آوردن سطح قندخون استفاده کرد. همچنین در دوران پریودی و یائسگی بانوان نوسانات خلقی پیش می‌آید که مصرف موز می‌تواند آن‌ها را کنترل کرده یا دست‌کم تعدیل نماید. از سوی دیگر باتوجه به پوشش زنان و تفاوت آن نسبت به آقایان، جذب ویتامین‌های طبیعی و به ویژه ویتامین D به طور چشم‌گیری نسبت به آقایان کمتر است که با مصرف روزانه موز می‌توان آن را تا حدودی جبران کرد.

mojan ۰۲/۱۵/۱۴۰۳

کمک به مادران باردار

جالب است بدانید براساس تحقیق کارشناسان زنان و زایمان، بر ۷۴۰ زن باردار، مادرانی که در دوران بارداری خود پتاسیم بیشتری مصرف کرده‌اند (در بالاتر اشاره کردیم که بزرگترین منبع جذب پتاسیم، میوه موز است)، با احتمال بالاتری پسر به دنیا آورده‌اند. البته که این مقدار رسمی نبوده و قابل اندازه‌گیری هم نیست. اما خوب است به عنوان یک اطلاعات کلی در نظر داشته باشید.

میوه خشک موز

موز حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی و ویتامین است که می‌تواند نیاز بدن مادر و جنین را تامین کرده و سلامت آن‌ها را تضمین نماید. از دیگر فواید موز برای زنان خصوصاً در بارداری می‌توان به ویتامین C، پتاسیم، ویتامین B6، فیبر و… اشاره کرد.

فواید موز برای کمر

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، موز سرشار از پتاسیم و سایر موادمعدنی است که می‌تواند الکترولیت‌های بدن را متعادل کند. در نتیجه این عمل می‌توان خون‌رسانی را بیشتر کرده درد را کاهش داد. همچنین از این طریق، دیسک میان مهره‌های کمر نیز بهتر خون‌رسانی می‌شوند. با همه این‌ها بدیهی است که مصرف موز می‌تواند الکترولیت‌ها را حفظ کند. با خون‌رسانی بهتر و در نتیجه درد کمتر از فواید موز برای کمر است.

سخن پایانی

در این مقاله از فواید موز برای مردان و زنان و تقویت قوای جنسی گفتیم. خواص آن را در اسپرم، برای زنان و برای کمر مورد بررسی قرار دادیم و دانستیم که مصرف روزانه ۱۰۰ گرم موز می‌تواند چنان پتاسیمی در اختیار ما قرار دهد که در هیچ میوه‌ای نیست و تنها با صرف یک وعده غذایی قابل دریافت است. به عنوان آخرین مورد باید یادآوری کنیم که علی‌رغم خاصیت فنلی آنتی‌اکسیدانی و ضدسرطانی موز (خصوصاً در مقابل سرطان کلیه)، بهتر است آن را به میزان درست مصرف کرده و هر روز تنها ۱۰۰ گرم از آن میل نمایید.

قیمت خشکبار

[table id=1 /]

[table id=2 /]

ثبت سفارش سریع محصولات موژان

۲,۷۰۵
https://mojan-co.com/?p=11582
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها