سلامت, آموزش, راهنمای خرید, معرفی محصول

آیا با خواص و مضرات بادام زمینی آشنا هستید؟

خواص بادام زمینی چیست؟

آخرین بروز رسانی ۴ فروردین, ۱۴۰۲ توسط تحریریه موژان

همه ما با بادام زمینی آشنا هستیم و اگر به این آجیل خوشمزه واکنش آلرژیک نداشته باشیم، با ویژگی‌های کلی آن آشنایی داریم. در این مقاله به بررسی خواص بادام زمینی در زنان و مردان، استخوان‌ها، ترکیب بادام زمینی و عسل و در نهایت به مضرات بادام زمینی پرداخته‌ایم تا بدانیم ویژگی‌های خاص این آجیل چیست و در چه مواردی می‌توانند به ما کمک کنند.

خواص بادام زمینی برای مردان

بادام زمینی سرشار از خواص بوده و می‌تواند گزینه مناسبی در انواع رژیم‌های غذایی باشد. این ماده غذایی سرشار از ترکیبات سالم است و در بعضی از موارد ویژگی‌های مشترکی برای زنان و مردان به همراه خواهد داشت. به طور کلی، این ماده غذایی خوشمزه و پرانرژی باعث تقویت بدن، درمان یبوست، بیماری‌های گوارشی، باعث کاهش وزن و ایجاد حس سیری و… شود.

از سوی دیگر می‌تواند در بهبود اختلالات و بیماری‌هایی مثل افسردگی، استرس، تقویت مفاصل و ماهیچه‌ها، تقویت سیستم ایمنی بدن، ترمیم سلول‌های آسیب دیده، درمان بیماری‌های قلب و عروق، کنترل بیماری دیابت و… موثر باشد. در ادامه به چند نکته دیگر از فواید بادام زمینی برای مردان اشاره خواهیم کرد:

۱. کمک به تقویت قوای جنسی

اولین گزینه از خواص بادام زمینی برای مردان، ماده طبیعی و مغذی «ال آرژنین» است که می‌تواند جریان خود بدن را بیشتر کرده و از همین طریق، بیماری‌هایی مثل اختلالات نعوذ در آقایان را بهبود داده و در نهایت باعث بهبود عملکرد کلی جنسی آقایان می‌شود. این بادام خوشمزه به دلیل مواد مغذی که دارد می‌تواند موجب تقویت عمومی بدن شده و در نهایت به تقویت قوای جنسی در مردان کمک کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود آقایانی که از مشکلات جنسی رنج می‌برند، بادام زمینی را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

mojan ۰۲/۰۷/۱۴۰۳

۲. کمک به درمان مشکلات نعوظ

بادام زمینی می‌تواند باعث بهتر شدن جریان انتقال خون و افزایش گلبول‌های قرمز در آلت تناسلی مردان شده و به این ترتیب به تحریک‌پذیری جنسی ایشان نیز کمک می‌کند. همچنین با تقویت ترشح هورمون‌های استروژن و تسترون می‌تواند در درمان اختلالات باروری مردانه نیز موثر باشد. برای اتفاق افتادن فرایند نعوظ در آقایان نیاز به حرکت حجم بالایی از خون به سمت آلت تناسلی است که این اتفاق به کمک «آرژنین» موجود در بادام زمینی می‌تواند با سهولت بیشتری اتفاق بی افتد.

۳. پیشگیری از بروز انواع سرطان‌ها به ویژه سرطان پروستات

یکی دیگر از خواص بادام زمینی برای آقایان، جلوگیری از بروز انواع سرطان مردانه، به ویژه سرطان پروستات است. بادام زمینی سرشار از ویتامین‌های ارزشمندی مثل ویتامین B، ویتامین E، ویتامین A و… است و آنتی‌اکسیدان زیادی دارد که در کل می‌تواند به جلوگیری از سرطان‌های مردانه کمک کند.

بادام زمینی روکش دار فلفی/کچاپ/دودی/کره‌ای/پنیری/پیاز جعفری/پیتزایی

خواص بادام زمینی برای زنان

بادام زمینی سرشار از ویتامین E است که می‌تواند در مسیر بهبود بیماری سرطان سینه مفید بوده یا از ابتلا به آن پیشگیری کند. این ماده مغذی می‌تواند از رشد سلول‌های سرطان خوش‌خیم جلوگیری کرده و در جهت بهبود آن‌ها اقدام کند. در ادامه نیز به چند مورد از خواص بادام زمینی برای زنان اشاره شده است:

۱. کمک به مادران در دوران بارداری

یکی دیگر از خواص بادام زمینی برای زنان، کمک به مادران باردار است. بسیاری از پزشکان زنان و زایمان معتقدند که خانم‌های باردار می‌توانند به طور مرتب و به مقدار مشخص از این ماده غذایی ارزشمند استفاده کرده و سلامت خود و جنین‌شان را تضمین کنند. اسید فولیک موجود در بادام زمینی می‌تواند به رشد بهتر جنین خصوصاً در ماه‌های اول حاملگی کمک کرده و از طریق پروتئین گیاهی خود نیازهای مادران باردار را نیز تامین کند.

۲. کمک به کاهش وزن

البته این مورد، از همان دست ویژگی‌های مشترک برای زنان و مردان است و به هر دو دسته می‌تواند کمک کند، اما طبق آمار زنان به واسطه سبک زندگی (حاملگی، عادت‌های ماهیانه، تغییرات هورمونی، یائسگی، شیردهی و…) بیشتر در معرض افزایش وزن قرار می‌گیرند. مصرف بادام زمینی می‌تواند باعث تامین انرژی روزانه و ایجاد حس سیری شده و به این وسیله از افزایش وزن جلوگیری کند.

۳. کمک به درمان افسردگی

افسردگی پس از زایمان و عوارضات پس از شیردهی و تغییرات فیزیکی و روانی ناشی از آن یکی از مهم‌ترین عوامل بروز افسردگی در بانوان است. «تریپتوفان» موجود در بادام زمینی می‌تواند باعث ترشح مواد شیمیایی در بدن خانم‌ها شده و با افسردگی مبارزه کنند.

خواص بادام زمینی برای استخوان

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در بادام زمینی می‌تواند به حفظ سلامت در استخوان‌ها کمک کند. کلسیم موجود در این ماده ارزشمند، باعث کمک به استحکام استخوان‌ها شده و از بروز مشکلاتی مثل پوکی استخوان جلوگیری کند.

خواص بادام زمینی با عسل

تا به این جا با خواص بادام زمینی برای استخوان آشنا شدیم و دانستیم که می‌تواند چه خواصی برای مردان و زنان داشته باشد. یکی از گزینه‌های خوب برای مصرف بادام زمینی، ترکیب آن با عسل است که خاصیت‌های آن را افزایش داده و ویژگی‌های متفاوتی خلق می‌کند که در ادامه به چند مورد از خواص بادام زمینی با عسل اشاره خواهیم کرد:

۱. کاهش چربی خون

«پلی فنول» و سایر اسیدهای چرب موجود در بادام زمینی می‌تواند موجب کاهش چربی خون شده و از ابتلا به بیماری‌های گوناگونی مثل بیماری‌های قلبی و سکته قلبی جلوگیری کند. «اسید اولئیک» و سایر اسیدهای چرب غیراشباع موجود در این آجیل، می‌تواند چربی خون بالا را کاهش داده و درمان کند.

۲. کمک به افزایش وزن

یکی از سالم‎‌ترین و قابل اعتمادترین روش‌ها برای افزایش وزن، استفاده از بادام زمینی و عسل است و می‌توانید با دوبار مصرف در هفته، به طور مناسبی به افزایش وزن برسید. بادام زمینی سرشار از فیبر است و ریسک ابتلا به اضافه وزن ناسالم را کاهش داده، اما به طور سالم به افزایش وزن کمک می‌کند.

۳. کمک به بهبود سنگ صفرا

میزان نرمال برای مصرف بادام زمینی و عسل در هفته، ۳۰ گرم است. با این میزان مصرف می‌توانید بیماری‌‎های کیسه صفرا را بهبود داده و از بروز سایر بیماری‌ها جلوگیری کنید.

مضرات بادام زمینی چیست؟

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از افراد به بادام زمینی حساسیت داشته و با مصرف این ماده واکنش‌های آلرژیک نشان می‌دهد. این عارضه در بیشتر موارد موروثی و ژنتیکی بوده و می‌توان پیش از غافل‌گیری به پزشک مراجعه کرده و از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کنند. مضرات بادام زمینی در کودکان و بزرگسالان، می‎تواند عوارض خفیف و شدیدی داشته باشد. بیشترین مضرات بادام زمینی خارش، التهاب پوستی، سرفه، دل‌درد، کهیر، استفراغ، تنگی نفس، تپش قلب، تغییر رنگ در چشم‌ها، کبودی لب و… اشاره کرد.

از دیگر مضرات بادام زمینی می‌توان به تولید سم اشاره کرد. آلودگی‌های موجود در این آجیل می‌تواند سم تولید کند که از نشانه‌های آن بی‌اشتهایی و تغییر رنگ در چشم‌هاست. از سوی دیگر درد شدید و ناگهانی در راست شکم و مشکلات کیسه صفرا هم می‌تواند از عواقب مصرف بادام زمینی باشد. در کل باید بدانید که هر ماده مغذی، در عین سلامت اولاً می‌بایست با سیستم ایمنی بدن شما مطابق بوده و ثانیاً به میزان مناسب مصرف کرد که در حالت کلی مصرف بادام زمینی در طول هفته را معادل ۳۰ گرم در نظر گرفته‌اند.

میوه خشک موژان اولین و برترین تولید کننده انواع میوه خشک و صادرات کننده میوه خشک به کانادا و آمریکا

ثبت سفارش سریع محصولات موژان

۳۲۷
https://mojan-co.com/?p=11615
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها