آموزش, سلامت

۱۱ تا از بهترین میوه‌های کم قند

میوه‌های کم قند

آخرین بروز رسانی ۱۰ دی, ۱۴۰۲ توسط تیم تحریریه موژان

میوه‌های کم قند می‌تواند شامل مرکبات، انواع توت‌ها و دیگر میوه‌ها نظیر طالبی باشد. شاید بخواهید مصرف قند را کاهش دهید اما جلوگیری از ولع برای خوردن شیرینی‌جات می‌تواند بسیار سخت باشد. ممکن است تا الان مصرف قندهای فرآوری شده را کاهش داده باشید اما از میزان قندی که میوه‌ها دارند، غافل باشید یا شاید دیابت دارید و می‌خواهید بدانید کدام میوه‌ها کمترین تاثیر را بر قند خون‌تان دارند.

میوه‌های کم قند

برخی میوه‌ها ضمن تامین بسیاری از ریز مغذی‌های مهم، قند بیشتری نسبت به دیگر میوه‌ها دارند. آن‌هایی که حاوی کمترین قند هستند را بشناسید تا بدون قطع مصرف قند ولع‌تان برای خوردن شیرینی‌جات را ارضا کنید.

۱. لیمو ترش

لیموها و دیگر میوه‌های سبز رنگ که مزه نسبتاً ترشی دارند سرشار از ویتامین سی هستند. لیمو شیرازی فقط حدود یک ۱.۱۳ گرم قند دارد و لیمو ترش ۲.۱ گرم. افزودن این مقدار به یک لیوان آب آن‌ها را به افزودنی خوش طعم که قند کمی دارد تبدیل می‌کند.

میوه کم قند

۲. تمشک

فقط در حد ۵ گرم-کمی بیشتر از یک قاشق چای‌خوری-از قند تمشک در هر پیمانه و فیبر فراوان آن به شما احساس سیری می‌دهد. این میوه یکی از چند میوه حیرت انگیز از خانواده توت‌ها است که در فهرست کم قندها قرار می‌گیرد.

۳. توت فرنگی

توت فرنگی با توجه به شیرین بودن و خوشمزگی‌اش، در کمال تعجب قند پایینی دارد. یک پیمانه از توت فرنگی خام حدود ۷ گرم قند دارد و بیش از صد درصد میزان ویتامین سی توصیه شده در روز را تامین می‌کند.

۴. توت سیاه

توت سیاه هم در هر پیمانه فقط ۷ گرم قند دارد. مزیت این توت‌های سیاه رنگ غنی بودن آن‌ها از آنتی اکسیدان و فیبر است.

۵. کیوی

این میوه‌های پرزدار که گوشت سبز رنگی دارند در اصطلاح به نوعی، بی هسته در نظر گرفته می‌شوند. کیوی‌ها سرشار از ویتامین سی و قند پایین هستند و فقط ۶.۷ گرم قند دارند و در تمام ایام سال می‌توانید آن‌ها را از میوه فروشی‌ها تهیه کنید.

۶. گریپ فروت

یکی دیگر از مرکباتی که در فهرست کم قندها قرار دارد گریپ فروت است. این میوه در عین حال که قطعاً به اندازه انگورها مزه شیرین ندارد،گنجاندنش در صبحانه بسیار عالی است و نصف آن فقط ۱۰.۶ گرم قند دارد.

پرتقال میوه کم قند

۷.آووکادو

شاید هنگام فکر کردن به میوه‌ها اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد آووکادو نباشد اما این میوه در واقع جز مرکبات بوده و طبیعتاً قند کمی دارند. یک آووکادو کامل و خام فقط حاوی حدود یک گرم قند است. این میوه البته چربی‌های غیر اشباع زیادی دارد که به احساس سیری شما کمک می‌کند.

۸. هندوانه

هندوانه‌ها شکل و شمایل میوه‌های تابستانی را دارند. آن‌ها شاید شیرین به نظر برسند اما قندشان پایین است. یک پیمانه کامل از تکه‌های خرد شده هندوانه کمتر از ۱۰ گرم قند دارد. مزیت خوردن هندوانه این است که این میوه منبع غنی از الکترولیت‌ها، ویتامین آ و ویتامین سی به شمار می‌رود.

۹. گرمک

دلیل نارنجی رنگ بودن این میوه مقادیر بالای ویتامین آ آن است. یک پیمانه از این ملون خوشمزه حاوی کمتر از ۱۳ گرم قند است. شاید این مقدار کمی از دیگر میوه‌ها بیشتر باشد اما همچنان از ۱۲ اونس نوشابه قوطی گازدار که معادل تقریباً ۴۰ گرم قند بوده و ارزش غذایی خیلی کمی دارد بسیار پایین‌تر است.

۱۰ پرتقال

پرتقال‌ها از جمله دیگر میان وعده‌های شیرین هستند که می‌توانید بدون مصرف کالری یا قند خیلی زیاد از خوردن آن لذت ببرید. به کمک آن‌ها همچنین می‌توان جذب ویتامین سی را افزایش داد. یک پرتقال میان‌دار معمولی تقریباً ۱۴ گرم قند و حدود ۷۷ گرم کالری دارد.

۱۱. هلو

هلو شاید به طرز تعجب برانگیزی شیرین باشه اما شیرینی یک هلو متوسط کمتر از ۱۳ گرم است که با این حال باز هم میوه‌ای کم قند محسوب می‌شود.

نکات آموزنده درباره میوه‌های کم قند

نکات آموزنده درباره میوه‌های کم قند

این یازده میوه کم قند حاوی یک تا ۱۳ گرم قند است. اما به یاد داشته باشید که اندازه مصرف آن‌ها همگی با هم متفاوت است. اندازه مصرف هندوانه یک پیمانه است و مصرف سه تا چهار پیمانه از آن می‌تواند به معنای مصرف قند یک قوطی نوشابه باشد. البته ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر همه میوه‌ها از میان وعده‌های شیرین فرآوری شده بیشتر است. غذاهایی که فیبر بالایی دارند هضم غذا را کند می‌کنند که این یعنی قند خون بلافاصله پس از خوردن میوه به سرعت بالا نمی‌رود. نکته مهم میانه‌روی در همه شئونات زندگی از جمله در خوردن است.

منبع

۲۲۲
https://mojan-co.com/?p=14706
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها