آموزش, سلامت

پیاز نارگیل یا قارچ نارگیل چیست؟

پیاز نارگیل

آخرین بروز رسانی ۱۱ بهمن, ۱۴۰۲ توسط تیم تحریریه موژان

پیاز نارگیل یا قارچ نارگیلیک نوعی نارگیل است که بیش از حد رشد کرده و در حال جوانه‌زدن است. به این نوع پیاز قارچ نارگیل نیز گفته می‌شود. دانه درون پوست میوه نارگیل، آب درون آن را مصرف کرده و باعث می‌شود به صورت دانه‌ای جامد درآید که به آن پیاز نارگیل می‌گویند. بنابراین، هنگامی که قارچ نارگیل را باز می‌کنید، با یک دانه بزرگ و خوراکی با رنگ زرد و روشن مواجه می‌شوید.

تفاوت بین پیاز نارگیل و نارگیل معمولی

اطلاعات زیادی در مورد ارزش تغذیه‌ای قارچ نارگیل وجود ندارد و همین موضوع باعث می‌شود مقایسه ارزش غذایی این نوع پیاز با نارگیل معمولی دشوار شود. با توجه به اینکه قارچ نارگیل از جامد شدن آب درون میوه به دست می‌آید، خواص بیشتری نسبت به خود میوه نارگیل دارد و ارزش تغذیه‌ای آن بالاست. با این حال، هنوز نیاز به اطلاعات بیشتری برای مقایسه دقیق بین این دو وجود دارد.

چگونه پیاز نارگیل را برش دهیم؟

بگذارید اینگونه بگویم، فکر می‌کردم که باز کردن پیاز یا همان قارچ نارگیل راحت است، اما اینطور نبود و من با توجه به تحقیقاتی که انجام دادم، در این مقاله سعی کردم راحت‌ترین راه برش قارچ نارگیل را شرح دهم.

با توجه به اینکه قارچ نارگیل معمولا کوجک است، ابتدا با یک چاقوی کوچک اما تیز تلاش کردم آن را برش دهم یا حداقل به دو نیم تقسیم کنم. اما موفق نشدم. با جستجو در اینترنت، متوجه شدم که در انتخاب چاقو اشتباه کرده‌ام. برای برش قارچ نارگیل به یک چاقوی بزرگ و پهن نیاز دارید تا بتوانید با حدود یک دقیقه فشار روی قسمت میانی پیاز، آن را به دو نیم تقسیم کنید.

طعم پیاز نارگیل چگونه است؟

بافت: وقتی قسمت داخلی میوه را لمس کنید، بافتی اسفنجی را حس خواهید کرد. وقتی آن را در دهان قرار می‌دهیم نیز همین بافت نرم احساس می‌شود.

طعم: “پیاز نارگیل” که دارای رنگ سفید/زرد است، طعم مشخصی ندارد. اما برخی از افراد می‌گویند طعم شوری دارد.

نارگیل خشک

ارزش تغذیه‌ای پیاز نارگیل

اطلاعات زیادی در مورد قارچ نارگیل در دسترس نیست. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که پیازهای نارگیل حاوی ۶۶٪ کربوهیدرات هستند. با توجه به مقدار بالای فیبر آن، می‌تواند به مقابله با یبوست، کاهش سطح کلسترول و کنترل سطح گلوکز خون  کمک کند.

مصرف بیش از حد امگا-۶ معمولاً منجر به افزایش التهاب در بدن می‌شود. با توجه به اینکه قارچ نارگیل مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا-۳ دارد، مصرف بیشتر امگا-۳ می‌تواند تعادلی بین امگا-۶ و امگا-۳ ایجاد کند که به کاهش التهاب بدن کمک کند. از مزایای دیگر قارچ نارگیل مواد مغذی غنی آن است که شامل منیزیم، پتاسیم، کلسیم و فسفر می‌باشد.

همچنین غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که می‌توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند. کاهش التهاب می‌تواند منجر به بهبود بازیابی انرژی پس از تمرینات ورزشی و تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

فواید قارچ یا پیاز نارگیل

فواید قارچ یا پیاز نارگیل

در این بخش برخی از فواید پیاز نارگیل یا قارچ نارگیل را بیان خواهیم کرد.

درمان اختلالات خونریزی

مصرف قارچ نارگیل در مواقعی که اختلالات خونریزی مانند خونریزی بینی یا مشکلات پریود شدید رخ می‌دهد، مفید است. اسیدهای چرب موجود در آن به تولید، پردازش و حذف پروژسترون و استروژن کمک می‌کنند، بنابراین هورمون‌ها را متعادل می‌کنند.

تقویت ایمنی و افزایش انرژی

منبع عالی ویتامین C است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. حاوی اسیدهای چرب امگا-۳ و امگا-۶ غنی است.

کنترل دیابت

ترشح انسولین را در بدن بهبود می‌بخشد و تأثیرات خطرناک دیابت را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

درمان اختلالات دستگاه ادراری

رژیم غذایی برای افراد مبتلا به مشکلات دستگاه ادراری معمولاً شامل مواد غذایی است که می‌توانند عناصر اسیدی و قلیایی در بدن را تعادل بخشند. پیاز نارگیل حاوی مقدار زیادی مواد معدنی است که به از بین بردن سنگ‌های کلیه کمک می‌کند. همچنین از ترشح واژینال جلوگیری می‌کند. فیبر موجود در آن نیز در هضم بهتر و سلامت روده مؤثر است.

کم کالری

این میوه کالری کمی دارد و مصرف آن نرخ متابولیسم بدن شما را افزایش می‌دهد و همچنین به کاهش وزن به طور قابل توجهی کمک می‌کند.

مقدار مصرف پیاز نارگیل

مقدار مصرف پیاز نارگیل

صادقانه باید بگویم که همیشه فکر می‌کنم ایده خوبی است که محصولات جدید را امتحان کنید، به ویژه اگر از طعم میوه‌های دیگر خسته شده‌اید! قارچ نارگیل می‌تواند تنوع خوبی به سبد غذایی شما بدهد. افراد زیادی هستند که میوه مورد علاقه دارند و معتقدند هر چه از آن میوه بخورند، سیر نمی‌شوند. اما سخت می‌توان این حرف را باور کرد که کسی بتواند برای مدت طولانی روزانه یک میوه مشخص را بخورد. به همین دلیل تنوع در سبد غذایی بهترین الگوی مصرف است.

پیاز نارگیل در رژیم کتوژنیک

قارچ نارگیل به عنوان یک ماده با محتوای کربوهیدرات بالا مناسب برنامه کتو نیست. بر اساس تحقیقات، ۶۶٪ از کالری‌های قارچ نارگیل از کربوهیدرات تشکیل شده است. این به این معناست که اگر شما ۱۰۰ گرم پیاز نارگیل بخورید، ۶۶ گرم کربوهیدرات مصرف خواهید کرد که برای کسی که رژیم کم کربوهیدرات را دنبال می‌کند، مقدار زیادی است.

نحوه تشخیص پیاز نارگیل چگونه است؟

از بوی این میوه می‌توانید بفهمید که آیا یک پیاز تشکیل شده است یا خیر، حتی بدون باز کردن، پیاز نارگیل بویی مشخص و خاص دارد. با این حال، بهترین راه برای اطمینان از جوانه زدن نارگیل این است که محل تشکیل ساقه‌هایی که از نارگیل بیرون می‌آیند را مشاهده کنید و یا با باز کردن آن متوجه شوید که پیاز نارگیل است یا نارگیل معمولی.

آیا پیاز نارگیل مضر است؟

آیا پیاز نارگیل مضر است؟

قارچ نارگیل مضر نیست و همان‌طور که پیشتر گفتیم، دارای خواص مفید مؤثری در تقویت سلامتی بدن است. اما بهتر است در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. به طور کلی، مصرف متعادل هر ماده غذایی توصیه‌ای است که تمامی پزشکان و کارشناسان به افراد می‌کنند.

نظر نهایی

پیاز نارگیل یا قارچ نارگیل در واقع میوه درون میوه نارگیل است. این پیاز از جامد شدن آب درون نارگیل ایجاد می‌شود و تمامی خواص آب نارگیل را داراست. مصرف آن مضر نیست و با یک چاقوی تیز و پهن می‌توانید آن را برش داده و میل کنید.

منابع: newindianexpress.com

thecoconutmama.com

 

 

 

 

 

 

 

۵۸۳
https://mojan-co.com/?p=15172
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها