تجارت

برترین شرکت‌ فروش میوه خشک در ایران

بهترین شرکت‌های فروش میوه خشک در ایران

آخرین بروز رسانی ۲۴ بهمن, ۱۴۰۲ توسط تحریریه موژان

حالا که در حال نزدیک‌شدن به ماه‌های پایانی سال و عید نوروز هستیم، تقاضا برای خرید انواع آجیل و میوه خشک باکیفیت از سمت مردم و مغازه‌داران افزایش پیدا می‌کند. برای فعالیت در این حوزه و تبدیل‌شدن به بهترین شرکت فروش میوه خشک، ابتدا باید با نحوه تهیه این محصول و ویژگی‌های یک شرکت فعال در زمینه تولید میوه خشک استاندارد آشنا شوید. در این مقاله به نکاتی که یک شرکت فروش میوه خشک برای تبدیل‌شدن به بهترین را باید رعایت کند، می‌پردازیم.

معرفی بهترین شرکت‌های فروش میوه خشک در ایران

اگر قصد راه‌اندازی یک شرکت تولیدکننده انواع میوه خشک در ایران را دارید، باید با شرکت‌های معتبر و باسابقه‌ای که در این حوزه فعالیت دارند، آشنا شوید. آشنایی با آن‌ها به شما مسیر درست و موفق در این حوزه را به خوبی نشان می‌دهد. از جمله شرکت‌های موفق در این حوزه می‌توان به صنایع غذایی موژان اشاره کرد.

یکی از باکیفیت‌ترین کارخانه‌های تولید میوه خشک در ایران، شرکت موژان است که در سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را آغاز کرد. تمام محصولات این شرکت، تازه و مطابق با آخرین و جدیدترین روش‌های روز دنیا به کمک فناوری‌های نو، تهیه و به بازار عرضه می‌شوند.

البته حوزه فعالیت این مجموعه، تنها در حیطه تولید چیپس میوه نیست؛ بلکه تولید تنقلات و انواع آجیل هم از دیگر فعالیت‌های موژان، محسوب می‌شود.

قیمت میوه خشک

امروزه محصولات این برند ایرانی نه‌تنها در داخل ایران عرضه می‌شوند، بلکه به سایر کشورهای دنیا مانند آمریکا، کانادا، امارات، روسیه، گرجستان، چین، عراق و ژاپن و کشورهای دیگر صادر می‌شود.

از موفقیت‌ها و جوایز برند موژان، می‌توان به اولین و بهترین تولیدکننده میوه خشک در ایران زیر نظر وزارت بهداشت و دریافت گواهینامه نشان حلال به دلیل کیفیت بالای محصولات، اشاره کرد.

بهترین شرکت‌های فروش میوه خشک در ایران - برای راه‌اندازی یک شرکت فروش میوه خشک باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای راه‌اندازی یک شرکت فروش میوه خشک باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای خشک‌کردن انواع میوه، علاقه‌مندان به فعالیت در این حوزه دو روش سنتی یا صنعتی را در پیش دارند که هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند. انتخاب هر کدام از این دو راه برای تولید چیپس میوه بستگی به عوامل مختلفی مانند بودجه، فضا و موارد دیگر دارد.

در مقایسه بین دو روش سنتی و صنعتی می‌توان نتیجه گرفت که راه اول به دلیل عدم نیاز به تهیه دستگاه‌های خشک‌کن جدید کم‌هزینه‌تر است؛ اما به دلیل قرارگیری در شرایط جوی ناپایدار و قدیمی بودن مدل خشک‌کردن، احتمال بالای خراب‌شدن و کپک‌زدن محصول وجود دارد که در نهایت باعث ضرر مالی تولیدکننده می‌شود.

یکی دیگر از مهم‌ترین معایبی که باعث شده تولیدکننده‌های بزرگ به سراغ این روش نروند، زمان‌بر بودن خشک‌کردن میوه در آفتاب است. در حال حاضر برای رفع چنین مشکلاتی و تولید چیپس خشک به روش صنعتی، افراد به سراغ استفاده از دستگاه‌های خشک‌کن صنعتی رفته‌اند.

راه‌اندازی خط تولید صنعتی چیپس میوه

قبل از اقدام برای راه‌اندازی کارخانه یا کارگاهی که در حوزه تولید میوه خشک فعالیت کند، باید ابتدا با مشتریان، رقبا، قوانینی که برای شروع و ادامه فعالیت در این حوزه رعایت کنید، به‌ خوبی آشنا شوید.

علاوه بر این موارد باید بودجه‌ای که برای نیروی کار، خرید دستگاه و اجاره محل کار به آن نیاز دارید هم محاسبه کنید تا با یک وسعت دید خوب و اطلاعات همه‌جانبه وارد این بخش تولیدی شوید و موفقیت خود را تضمین کنید.

شما برای آغاز فعالیت خود باید مجوزهای مختلفی چون مجوز تولید اتحادیه تولید میوه خشک دریافت کنید تا فعالیت شما وجه قانونی و استاندارد داشته باشد.

بعد از دریافت مجوز نوبت به خرید دستگاه خشک‌کن می‌رسد که در انواع و مدل‌های مختلف در بازار وجود دارد. یکی از مناسب‌ترین نمونه‌های این دستگاه، مدل طبقه‌ای آن است. این مدل دارای قیمت مناسب، استفاده آسان و سرعت بالا در خشک‌کردن انواع میوه است.

برای جذب سود و مشتریان بیشتر در زمینه فروش میوه خشک چه‌کار کنیم؟

راه‌های مختلفی وجود دارد که به کمک آن می‌توان به یکی از بهترین شرکت‌های فروش میوه خشک تبدیل شد. از جمله این راه‌ها و نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای صرفه‌جویی در هزینه می‌توانید انواع میوه‌ای که می‌خواهید خشک کنید را از یک عمده‌فروشی خریداری کنید.
  • با فروش باقی‌مانده میوه‌هایی که خشک کرده‌اید به دامداری می‌توانید در هزینه‌های خود، بیش‌تر صرفه‌جویی کنید.
  • برای جذب مشتریان بیش‌تر، می‌توانید به سراغ خشک‌کردن میوه‌های جدید و نو مثل بلوبری (blueberry) بروید.
  • برای بسته‌بندی محصولات خود هم از خلاقیت و متدهای روز دنیا، استفاده کنید تا به جذب مشتری بیشتر کمک کند.
  • از تبلیغات محصولات خود هم غافل نشوید به‌خصوص امروزه که با تبلیغ در صفحات مجازی و سایت شرکت خود می‌توانید نظر خریداران را به تهیه کالاهای تولیدی خود، جلب کنید.

بهترین شرکت‌های فروش میوه خشک در ایران - روش تهیه میوه خشک صنعتی

روش تهیه میوه خشک صنعتی

برای خشک کردن انواع میوه به روش صنعتی، دستگاه‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها میوه‌هایی خاص که قابلیت چیپس شدن دارند را خشک می‌کنند. از جمله مهم‌ترین دستگاه‌هایی که برای خشک کردن میوه به آن‌ها نیاز است، موارد زیر هستند:

  • تجهیزات خشک کردن میوه
  • وسایل شست‌و‌شو میوه
  • ابزار بریدن میوه
  • دستگاه‌های بسته‌بندی میوه خشک

۱. برای خرید میوه مناسب برای خشک کردن باید بدانید چه میوه‌ای با چه ابعادی مناسب برای قرارگیری در دستگاه است.

۲. وقتی میوه‌ها را خریداری کردید، میوه‌های پوسیده و کپک‌زده را از بقیه میوه‌ها جدا کنید.

۳. حالا نوبت به شست‌و‌شوی محصولات می‌رسد. میوه‌ها را باید به کمک دستگاه مخصوص شست‌و‌شو یا وان و سینک بشورید و در نهایت آن‌ها را در یک وان پرکلر ضدعفونی کنید.

۴. بعد از انجام این مراحل، نوبت به پوست کردن و خوردکردن میوه به کمک دستگاه‌های مخصوص، می‌رسد.

۵. در نهایت پس از انجام این مراحل، میوه را در خشک‌کن‌های مخصوص قرار می‌دهند تا در زمان مشخص خشک شود و سپس آنها را جمع‌آوری کنید.

وضعیت صادرات میوه خشک در ایران

اگر بخواهیم از نظر کشاورزی و تخصص وارد این حوزه شویم باید بگوییم میوه‌های چون توت، زردآلو، خرما، آلو، انجیر و کیوی خشک گزینه‌های بهتری برای صادرات هستند؛ چون دوام بالا و متقاضیان بیشتری در خارج از کشور دارند.

در حال حاضر بیشترین صادرات چیپس میوه از ایران به کشورهایی چون عمان، امارات، ترکیه، قطر، هند و اروپا صورت می‌گیرد.

اگر می‌خواهید علاوه بر این که یکی از بهترین شرکت‌های فروش میوه خشک در ایران باشید، صادرات این محصول به خارج از کشور هم جز فعالیت‌های شما باشد؛ باید با قوانین حوزه صادرات در ایران آشنا شوید.

در اولین قدم باید حوزه فعالیت کارخانه خود که همان واردات و صادرات میوه است را مشخص کنید. می‌توانید این شرکت را به‌عنوان سهامی خاص در کشور ثبت کنید.

بعد از آن نوبت به دریافت کارت بازرگانی از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن می‌رسد. مدت اعتبار این کارت پنج‌ساله است.

علاوه بر این موارد برای ورود به عرصه صادرات میوه خشک باید مجوزهای مختلفی چون گواهی امنیت غذا، مجوز محصولات ارگانیک و حفاظت از محیط‌زیست را هم داشته باشید.

مزایا و معایب صادرات میوه خشک

فعالیت در بخش صادرات میوه خشک، مزایا و معایبی مختلفی هم دارد که قبل از ورود به این عرصه، باید آن‌ها را رعایت کنید.

مزایای صادرات میوه خشک

از مزایای فعالیت در این حوزه می‌توان به اشتغال‌زایی برای کارگران ایرانی، افزایش درآمد دلاری و کمک به چرخه صادرات کشور اشاره کرد.

از دیگر مزایای صادرات می‌توان به بهره‌مندی از انواع طرح‌های تشویقی و حمایتی از سمت دولت اشاره کرد که باعث ترغیب افراد برای ورود به این حوزه می‌شود.

همچنین با داشتن سابقه خوب در حوزه صادرات و جذب سرمایه کافی بعد از مدتی امکان انتقال شرکت به کشورهای خارجی یا زدن شعبه‌های متعدد در این حوزه وجود دارد.

بهترین شرکت‌های فروش میوه خشک در ایران - معایب صادرات میوه خشک

معایب صادرات میوه خشک

البته از معایب فعالیت در این بخش می‌توان به مواردی چون زمان‌بر بودن برای رسیدن به سود، نیاز به داشتن بودجه بیشتر برای فعالیت و مواردی از این ‌دست اشاره کرد.

یکی دیگر از معایب روی آوردن به سمت صادرات محصولات مختلف از داخل ایران به سایر کشورها، تاثیرگرفتن از نوسانات شدید ارزی است که امکان پیش‌بینی افراد از دخل و خرج خود را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مداخله‌های مختلف دولت به شکل تعیین تعرفه‌های گمرکی مختلف از دیگر مواردی است که ممکن است که افراد را از ورود به بخش صادرات منصرف کند.

نظر نهایی

برای راه‌اندازی بهترین شرکت فروش میوه خشک، در داخل و خارج از کشور نیاز به دانش کافی و رعایت قوانین مختلفی هست. اگر می‌خواهید در این حوزه فعالیت کنید و موفق شوید باید با برندهای معتبری که در این زمینه فعالیت کرده‌اند و متخصصان کشاورزی و تولید چیپس میوه قبل از انجام هر کاری صحبت کنید تا بودجه و زمان شما هدر نرود. بر اساس بودجه و دانشی که دارید می‌توانید برای راه‌اندازی خط تولید میوه خشک به دو روش سنتی یا صنعتی اقدام کنید. توجه داشته‌باشید که برای تولید به هر کدام از این روش‌ها، داشتن مجوزهای قانونی به شما در جذب مشتریان و سود بیشتر، کمک زیادی می‌کند.

۱۲۸
https://mojan-co.com/?p=15216
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها