سلامت

خواص میوه خشک

فواید میوه خشک

آخرین بروز رسانی ۱۴ فروردین, ۱۴۰۲ توسط تحریریه موژان

فواید و خواص میوه خشک بر میوه تازه چیست؟

به احتمال زیاد شما هم در مورد ویژگی‌های مفید و فواید آن برای سلامتی بدن اطلاعات بسیاری شنیده‌اید و علاقمند به مصرف میوه در طول روز هستید. میوه‌ها سرشار از ویتامین هستند و برای سلامتی ارگان‌های مختلف بدن مفید است. با این وجود برخی از میوه‌های مفید در تمامی فصول سال وجود ندارند و افراد از خوردن آن‌ها در ماه‌های سرد سال بی‌بهره هستند. از گذشته تا به امروز برای این مسئله راه حل‌های مختلفی ارائه شده است. برای مثال در گذشته از نمک زدن، شکر زدن، مربا درست کردن برای نگهداری میوه‌ها استفاده می‌کردند.

امروزه برخی روش‌ها مانند فریز کردن نیز استفاده می‌شود؛ اما برخی از میوه‌ها بعد از فریز شدن شکل و طعم اولیه خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل راه‌حل دیگری برای این مسئله ارائه شد و آن نیز خشک کردن انواع میوه و استفاده از آن‌ها در طول روز به عنوان میان وعده است. در این مقاله درباره فواید میوه خشک و برتری آن نسبت به میوه تازه توضیحاتی ارائه می‌دهیم؛ اگر شما هم علاقمند به این موضوع هستید تا انتهای مطلب با سایت موژان همراه باشید.

فواید میوه خشک نسبت به میوه تازه

فواید میوه خشک نسبت به میوه تازه

فواید میوه خشک

اگر شما هم در ذهنتان به این فکر می‌کنید که میوه خشک چیست؟ یا آیا میوه خشک ویتامین دارد و برای سلامتی مفید است این بخش را مطالعه کنید. زیرا در این بخش درباره فواید میوه خشک بر میوه تازه سخن می‌گوییم.

ماندگاری

اولین ویژگی بارز میوه خشک ماندگاری بیشتر آن نسبت به میوه تازه است. شما می‌توانید برای مدت زمان طولانی میوه خشک را در شرایط مناسب نگهداری کنید؛ اما میوه تازه برای مدت زمان کوتاهی سالم می‌ماند و سپس شروع به پلاسیده شدن و گندیدن می‌کند. همانطور که گفتیم شیوه‌های دیگر برای نگهداری میوه وجود دارد که بسیاری از ویژگی‌ها و فواید میوه را از بین می‌برند.

مقوی بودن

میوه‌ها حاوی مقدار زیادی قند طبیعی هستند که با خشک شدن و از دست رفتن رطوبت کالری و قند در حجم کمتری قرار می‌گیرد. از این رو می‌توان گفت میوه‌های خشک مقوی‌تر و حاوی مواد معدنی و مغزی بیشتری هستند.

خواص میوه خشک

خواص میوه خشک

در دسترس بودن

برخی از میوه‌ها مانند زرد آلو، هلو، کیوی و غیره تنها در برخی از فصول سال برداشت می‌شوند، از این رو همیشه در دسترس نیستند. اما میوه‌های خشک مانند توت خشک، آلو خشک و غیره می‌توانند در تمامی فصول سال موجود و قابل دسترسی باشند. به همین دلیل به کمک میوه‌های خشک شما می‌توانید از مواد مغذی میوه‌ها در فصول غیر از برداشت نیز بهره مند شوید.

تغییر خواص

برخی از میوه‌ها با خشک شدن تغییر خاصیت داده و مفیدتر می‌شوند. برای مثال زرد آلو خشک بعد از خشک شدن، مقدار فیبر موجود در آن بیشتر می‌شود که می‌تواند برای سلامتی سیستم گوارش مفید واقع شود. علاوه بر آن، انجیر خشک نیز جز محصولاتی است که بعد از خشک شدن طبعش خنک شده و میزان فیبر موجود در آن افزایش می‌یابد. از این رو می‌توان گفت برخی میوه‌های خشک مفیدتر از میوه تازه هستند.

سلامتی بیشتر

میوه‌های خشک دارای آنتی اکسیدان بیشتری هستند، ماده‌ای که در میوه‌های تازه به مقدار زیادی یافت نمی‌شود. به همین دلیل آنتی اکسیدان موجود رادیکال‌های آزاد و مضر بدن را از بین برده و باعث افزایش ایمنی بدن می‌شوند. همچنین چیپس میوه دارای مقدار زیادی فیبر، آهن، سلنیوم و پتاسیم است، از این رو می‌تواند نیاز بدن به ویتامین و مواد معدنی را برطرف سازد.

خواص خشکبار میوه

خواص خشکبار میوه

استفاده روزمره

معمولا حمل برخی از میوه‌ها به دلیل مرطوب بودن و بو دار بودن به تمامی محیط‌‌ ها امکان پذیر نیست؛ اما شما می‌توانید چیپس میوه خشک را به صورت تنقلات در همه مکان‌ها ببرید و از آن استفاده کنید. میوه خشک میان وعده مناسبی برای کودکان، کارمندان، سالمندان و غیره است.

کاهش وزن

همانگونه که گفته شد میزان فیبر موجود در میوه خشک بیشتر از میوه‌های تازه است، از این رو شما می‌توانید با خرید میوه خشک و مصرف آن احساس سیری کرده و میزان حجم غذای مصرفی خود را کاهش دهید. این امر باعث کاهش وزن شما و رسیدن به وزن ایده آلتان می‌شود.

کاهش وزن و میوه خشک

کاهش وزن و میوه خشک

سخن پایانی

در این مقاله در مورد فواید و برتری میوه خشک بر میوه تازه سخن گفتیم و شما با مزایای مصرف چیپس میوه خشک آشنا شدید. حال می‌توانید به صورت آگاهانه و بر حسب سلیقه و علاقه خود اقدام به خرید عمده میوه خشک بهداشتی از فروشگاه اینترنتی موژان کنید. تمام محصولات موجود در سایت موژان به صورت ارگانیک و کاملا بهداشتی و استاندارد تهیه شده‌اند. قیمت میوه خشک در این فروشگاه اینترنتی مناسب بوده و شما می‌توانید به راحتی از بخش سفارش اقدام به خرید میوه خشک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به ما شرکت موژان در تماس باشید.

۷۵۸
https://mojan-co.com/?p=10924
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها