سلامت, راهنمای خرید

۱۰ خاصیت شگفت‌انگیز و عوارض عجیب بادام هندی که هرگز نشنیده‌اید!

بادام هندی

آخرین بروز رسانی ۱۳ تیر, ۱۴۰۲ توسط تیم تحریریه موژان

بادام هندی یکی از میوه‌هایی است که در طب سنتی به عنوان یکی از مواد غذایی بسیار موثر برای سلامتی انسان شناخته شده است. این میوه دارای خواص بی‌نظیری است که می‌تواند در بهبود و درمان بسیاری از بیماری‌ها مؤثر باشد.

بادام هندی از خانواده دانه‌های خشک است. خانواده وسیع دانه‌های خشک شامل بادام، کاجو، فستق، بادام زمینی و گردو است. این بادام منبع غنی از اسیدهای چرب و پروتئین است و به همین علت در بهبود سلامتی و جلوگیری از بیماری‌ها کمک می‌کند.

بررسی‌های اخیر نشان داده‌اند که مصرف افراطی این بادام به کلیه و در زنان باردار به جنین آسیب می‌رساند. مصرف روزانه اما در مقدار کم می‌تواند به خوبی خواص این آجیل محبوب را به بدن منتقل کند.

بادام هندی، میوه بومی کجاست؟

به سوال بادام هندی، میوه بومی کجاست؟ پاسخ می‌دهد.

بادام هندی، میوه بومی کجاست؟

شاید تصور کنید چون این نوع بادام به نام بادام هندی شناخته می‌شود، پس بومی این کشور است اما باید بگوییم که این آجیل هندی در واقع محصول بومی کشور برزیل است و از این کشور و توسط پرتغالی‌ها وارد هند شده است.

در قرن شانزدهم، کاوشگران پرتغالی، اولین بار درخت بادام هندی را وارد هندوستان کردند. ابتدا کاشت این درخت برای جلوگیری از فرسایش ساحل انجام شد. درخت بادام، سیستم ریشه‌ای وسیعی دارد و خاک را ثابت نگه می‌دارد. این درخت در سواحل هند به سرعت رشد کرد و به وسیله فیل‌های این کشور به سراسر شبه جزیره منتقل شد. فیل‌ها با خوردن این میوه و پخش دانه‌های آن از طریق مدفوع خود، توانستند این درخت را در ایالت‌های مختلف هند مانند گوا، ماهاراشترا، کرالا، نادو، ادیشا و بسیاری دیگر از ایالت‌ها بکارند. بادام هندی از با ارزش‌ترین آجیل‌های دنیا است و کشور هند پس از ویتنام دومین تامین کننده بزرگ این آجیل در دنیا محسوب می‌‎شود.

خواص بادام هندی در طب سنتی

به خواص بادام هندی در طب سنتی می‌پردازد.

خواص بادام هندی در طب سنتی

بادام هندی سرشار از مواد معدنی مورد نیاز برای بدن انسان‌هاست که در ادامه با این خواص آشنا می‌شویم.

بهبود سیستم ایمنی بدن

اثرات ضدعفونی این بادام باعث تقویت سیستم دفاعی بدن شما می‌شود. مواد مغذی، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌هایی که این بادام به بدن شما می‌دهد، باعث کاهش خطر بروز بیماری‌های مختلف می‌شود.

کاهش استرس

بادام هندی در کاهش استرس بسیار مؤثر است. ویتامین B6 که در این بادام غنی است، بهبود خلق ، احساس خوب و کاهش نگرانی را به همراه دارد.

حفظ سلامت پوست

بادام هندی ویتامین E دارد که معروف به یکی از بهترین مواد ضدپیری و حافظه برای سلول‌ها است. با مصرف آن، می‌توانید پوست خود را از بروز چین و چروک حفظ کنید و پوست جوانی داشته باشید.

افزایش قدرت دفاعی بدن

این آجیل هندی بدن را در برابر سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری‌های عفونی محافظت می‌کند.

افزایش میزان سختی استخوان

بادام هندی آهن، کلسیم و منیزیم را برای بدن تامین می‌کند که از کمبود کلسیم و بیماری‌های مربوط جلوگیری می‌کند. همچنین حاوی مقدار زیادی منیزیم و مس است که به سلامت استخوان کمک می‌کند. مصرف منظم آن، سلامت استخوان را بهبود می‌بخشد و به کاهش خطر بیماری‌های مربوط به استخوان مثل اوستئوپروزیس کمک می‌کند.

کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی

مصرف بادام هندی به عنوان یک منبع خوب از اسیدهای چرب اشباع نشده می‌تواند سلامت قلب را حفظ کند. مصرف منظم آن، میزان کلسترول خوب را در بدن افزایش می‌دهد و در کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک کننده است.

آنتی اکسیدان قوی

بادام هندی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. این مواد ظرفیت بالایی برای جلوگیری از آسیب‌های اکسیداتیو دارند و به کاهش خطر بیماری‌های مزمن مثل سرطان و بیماری‌های قلبی کمک می‌کنند.

کمک به کاهش وزن

این بادام باعث افزایش طول مدت اشباع (سیری) در بدن شما می‌شود و به همین دلیل می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

آرامش بخش و جلوگیری از افسردگی

بادام هندی سرشار از ویتامین ب است که برای افزایش شادی مؤثر بوده و از تشدید افسردگی جلوگیری می‌کند. همچنین این بادام حاوی مواد شیمیایی است که به حفظ سلامتی ذهنی کمک می‌کند. این مواد شیمیایی، اسیدهای آمینه مختلف را به بدن فراهم می‌کند که به افزایش سطح هورمون‌های خوشحالی در مغز کمک می‌کنند. این خواص بیشتر در هنگام تنش و استرس مؤثر است و می‌تواند به کنترل اضطراب کمک کند.

کنترل قند خون

بادام هندی باعث افزایش حساسیت انسولین و کنترل قند خون می شود. در تحقیقات علمی نشان داده شده که مصرف آن به انواع مختلفی از دیابت کمک می‌کند.

بهترین آجیل برای افراد دیابتی چیست؟

بازسازی عضلات

مصرف این بادام می‌تواند به بازسازی عضلات کمک کند. این می‌تواند به حفظ سلامت و توانایی فیزیکی کمک کند و همچنین به کاهش خطر صدمات عضلانی کمک می‌کند.

مضرات بادام هندی

به مضرات بادام هندی می‌پردازد.

مضرات بادام هندی

بادام هندی یک ماده غذایی با ارزش است که دارای خواص مفیدی برای سلامتی می‌باشد. اما تنها به دلیل اینکه یک ماده غذایی با ارزش است، نباید از مضرات آن به ویژه هنگام افراط در مصرف، غافل شد. هرچند خواص آن بسیار مفید است، اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند به بیماری‌هایی مانند چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی منجر شود. در ادامه بیشتر با این مضرات آشنا می‌شویم.

سو باکتریشیا

سو باکتریشیا یک باکتری بیماری زا است که در برخی از محصولات غذایی وجود دارد، از جمله بادام هندی. مصرف بادام آلوده به این باکتری می‌تواند به عفونت‌های شدیدی مثل دیسانتری و ورم افراد منجر شود.

حتما بخوانید: خرید میوه خشک ، خرید گوجه خشک 

آسبستوس

برخی از میوه‌ها از جمله بادام هندی ممکن است به آسبستوس آلوده شده باشند که سرطان‌زا نیز می‌باشد؛ به طوری که مصرف آنها به خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با آسبستوس مانند سرطان ریه، سرطان مری، سرطان شکم، سرطان کبد و غیره می‌افزاید.

مواد شیمیایی

در روند کشت بادام هندی و در فرآیند پاک کردن و بسته بندی آن، ممکن است از مواد شیمیایی استفاده شود که می‎تواند به سلامتی انسان‌ها آسیب برساند.

مواد نگهدارنده

ممکن است برخی از بادام هندی‌‎ها حاوی مواد نگهدارنده‌های شیمیایی باشد که به منظور افزایش مدت زمان نگهداری محصول به آنها اضافه شده است. این مواد می‎‌توانند به سلامتی مصرف کنندگان آسیب برسانند. بنابراین توصیه می‌شود که بادام هندی‌های طبیعی و بدون مواد نگهدارنده مصرف شود.

احتمال آلرژی

به دلیل حضور روغن، پروتئین و فیبر در بادام هندی، ممکن است برای افراد حساس آلرژی ایجاد شود. اگر خود یا اعضای خانواده سابقه آلرژی دارید، بهتر است پیش از مصرف با پزشک مشورت کنید.

خواص بادام هندی برای چاقی صورت

به خواص بادام هندی برای چاقی صورت می‌پردازد.

خواص بادام هندی برای چاقی صورت

از تاثیرات خواص مفید بادام هندی می‌توان به چاقی صورت اشاره کرد. این نوع بادام از مؤثرترین دانه‌های روغنی است که به دلیل وجود مواد مغذی، مصرف آن در افزایش حجم صورت شما مؤثر خواهد بود. همچنین وجود آنتی اکسیدان به جوانسازی پوست نیز کمک می‌کند. استفاده از این بادام، در برجسته شدن گونه و چاقی صورت تاثیرگذار است و در کنار خواص دیگری که دارد، صورت شادابی برای شما به ارمغان می‌آورد. با مصرف روزانه اما به اندازه این بادام می‌توانید از تاثیرات موضعی این دانه خوش طعم و محبوب در چاقی صورت بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

بادام هندی یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی در دنیا است که در کشورهای قاره آسیا، به عنوان یک منبع غذایی با ارزش شناخته شده است. خواص این بادام و کمیابی آن، آن را به یک ماده غذایی با ارزش جهانی تبدیل کرده است. این بادام، معروف به کاجو، یک منبع بسیار خوب از پروتئین‌های گیاهی، اسیدهای چرب اشباع نشده و کربوهیدرات‌های ساده است.

منابع

https://pharmeasy.in/blog/ayurveda-uses-benefits-side-effects-of-cashew-nuts/

https://www.kashmirica.com/blog/benefits-of-cashew-nuts/

۱۶۷
https://mojan-co.com/?p=12245
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها