آموزش

راهنمای مصرف روزانه آجیل و میوه خشک

مصرف روزانه آجیل و میوه خشک

آخرین بروز رسانی ۹ بهمن, ۱۴۰۲ توسط تحریریه موژان

این مقاله ترجمه https://www.nutfruit.org/tips-to-include-nuts-and-dried-fruits-into-your-diet/ است.

آیا تا به حال این جمله را شنیده‌اید که “شما همان چیزی هستید که می‌خورید”؟ به نوعی، این گزاره درست است. مواد مغذی موجود در غذاهایی که می‌خوریم پایه و اساس عملکرد تمام سلول‌های بدن ما هستند. به همین دلیل مهم است که سعی کنیم رژیم غذایی و سبک زندگی سالمی داشته باشیم. اضافه کردن آجیل و میوه‌های خشک به رژیم غذایی روزانه یکی از بخش‌های ضروری داشتن رژیم غذایی و سبک زندگی سالم است.

آجیل و میوه‌های خشک سرشار از مواد مغذی ضروری از جمله ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین گیاهی و چربی‌های سالم هستند که ما باید هر روز مصرف کنیم تا سیستم‌های بدن به درستی عمل کنند.

مصرف آجیل فواید بسیاری برای دستگاه قلب و عروق، مشکل مقاومت به انسولین و دیابت، مدیریت وزن، سلامت روده، کند کردن روند پیری و عملکرد مغز و برخی از انواع سرطان دارد. حتی تحقیقات جدید نشان داده است که آجیل و میوه خشک به بارداری نیز کمک می‌کند. فکر می‌کنید به دلایل بیشتری برای مصرف آجیل و میوه خشک نیاز دارید؟

راهنمای مصرف روزانه آجیل و میوه خشک

مصرف روزانه آجیل و میوه خشک

راه‌های زیادی برای افزودن آجیل و میوه خشک خوش طعم و لذیذ به وعده‌های غذایی وجود دارد. همچنین می‌توانید آن‌ها را به عنوان میان وعده نیز مصرف کنید. در ادامه چند ایده معرفی می‌کنیم که به شما کمک می‌کند آجیل و میوه‌های خشک را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

آجیل و میوه خشک را ترکیب کنید.

می‌توانید آجیل‌های مختلف مانند بادام، گردو و بادام هندی را با میوه‌های خشک مانند انجیر خشک، کرن بری خشک و زردآلو خشک ترکیب کنید. این مخلوط را می‌توان در ظروف یا کیسه‌های کوچک برای میان وعده تقسیم کرد و مصرف نمود.

انجیر خشک 

میان وعده قبل از تمرین

میان وعده قبل از تمرین

ترکیبی از آجیل و میوه‌های خشک را می‌توانید به عنوان یک میان وعده عالی قبل از تمرینات ورزشی مصرف کنید. چربی‌های سالم و مواد مقوی آجیل‌ها و میوه‌های خشک می‌توانند انرژی شما در طول تمرین را فراهم کنند.

 پارفه ماست

ماست مورد علاقه خود را با آجیل خرد شده و میوه‌های خشک مخلوط کنید. به این شکل یک صبحانه یا میان وعده لذیذ و مغذی خواهید داشت.

 تهیه اسموتی

آجیل و میوه‌های خشک را با اسموتی‌های مورد علاقه خود مخلوط کنید و تا طعم و مزه دلچسبی بسازید. به عنوان مثال خرما می‌تواند طعم شیرین به اسموتی شما بدهد.

 ترکیب با سالاد

مخلوطی از پسته و بادام زمینی را روی سالاد خود بپاشید تا طعم جدیدی را تجربه کنید. سالادهای سبز و سالادهای غلات هر دو با آجیل و میوه خشک سازگار هستند.

پخت نان و شیرینی

آجیل خرد شده و میوه‌های خشک را می‌توان برای پخت انواع شیرینی، کیک و نان استفاده کرد. به عنوان مثال می‌توانید کشمش را به کلوچه‌ها، کوکی‌ها، گرانولا و نان اضافه کنید.

 لقمه‌های انرژی‌بخش خانگی

با استفاده از ترکیبی از آجیل و میوه‌های خشک، لقمه‌های انرژی‌بخش تهیه کنید. مواد غذایی انتخابی خود را با هم در یک غذاساز بریزید، به شکل توپ‌های کوچک در آورید. می‌توانید آن‌ها را به عنوان یک میان وعده سریع در یخچال نگه دارید.

مصرف آجیل‌ها و میوه خشک به تنهایی

مصرف آجیل‌ها و میوه خشک به تنهایی

مغزهای آجیل و میوه‌های خشک را به تنهایی و جداگانه مصرف کنید تا از طعم و بافت آن‌ها لذت ببرید. آن‌ها را می‌توانید در ظرف‌های کوچک بریزید تا مقدار مصرف را کنترل کنید.

نظر نهایی

آجیل‌ها و میوه‌های خشک فواید زیادی برای بدن دارند و مصرف روزانه آن‌ها توسط پزشکان و محققان بسیار توصیه شده است. اما رعایت اعتدال در مصرف مهم‌ترین نکته در گنجاندن آجیل و میوه خشک در رژیم غذایی است. فرقی ندارد آن‌ها را به تنهایی مصرف می‌کنید یا در ترکیب با ماست، شیرینی و غیره. باید اندازه متعادل را رعایت کنید.

۱۳۶
https://mojan-co.com/?p=15118
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها