راهنمای خرید, سلامت

خرید فندق خام بدون پوست

فندق خام بدون پوست

آخرین بروز رسانی ۱۳ تیر, ۱۴۰۲ توسط تیم تحریریه موژان

از پرطرفدارترین و پرکاربردترین میوه‌های جهان، فندق است. این میوه از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و خوش طعمی فندق موجب شده است که طرفداران بسیاری داشته باشد. در این مقاله از موژان به بررسی فندق خام بدون پوست، قیمت و خرید آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

خرید فندق خام بدون پوست

مواد مغذی موجود در فندق که آن را به یک منبع غنی از مواد معدنی و ویتامین‌ها تبدیل کرده است، برای حفظ سلامتی قلب، پیشگیری از پوکی استخوان و سرطان، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و بسیاری دیگر از موارد مربوط به سلامتی جسمی، بسیار مناسب هستند و مصرف آن بسیار توصیه شده است.

فندق دارای پوسته سختی است که برای تهیه مغز آن باید پوسته را بشکنید. فندق بدون پوست نیز در بازار عرضه می‌شود که باید به تازه بودن آن بسیار توجه کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که فندق بدون پوست به مرور زمان و به دلیل فرار بودن مواد مغذی طبیعی، از فواید کمتری نسبت به مغز فندقی که در پوست مانده، برخوردار است.  فندق نیز مانند پسته، طعم اولیه و طبیعی آن، خام است. البته با توجه به ذائقه شورپسند در آجیل‌ها، افراد برای مصرف معمولا فندق شور بدون پوست را انتخاب می‌کنند.

فندق خام با پوست قیمت کمتری نسبت به فندق بدون پوست و حتی فندق بدون پوست شور دارد. این تفاوت قیمت به دلیل فرآیندهای پوست گیری و شور کردن است که موجب می‎شود برای خرید فندق خام بدون پوست، هزینه بیشتری بپردازید.

برای خرید فندق خام بدون پوست می‌توانید از طریق سایت موژان، وارد فروشگاه موژان شوید و به مقدار دلخواه خود، به صورت آنلاین تهیه کنید.

فندق خام بدون پوست

به قیمت و خرید عمده فندق خام بدون پوست می‌پردازد.

قیمت و خرید عمده فندق خام

ایران در میان ۱۰ کشور اول تولیدکننده فندق خام بدون پوست قرار دارد که در سال، حجم بالایی از این میوه را برای توزیع در بازارهای داخلی و خارجی، تولید می‌کند. دو منطقه رحیم آباد و اشکورات در شهرستان رودبار استان گیلان، تا ۸۵ درصد نیاز داخلی کشور به فندق را تامین می‌کنند که موجب شده به عنوان قطب‌های تولید فندق خام در ایران شناخته شوند. همچنین یکی از سودآورترین فعالیت‌های تجاری در ایران، خرید و فروش فندق می‌باشد.

مقدار فروش فندق در طول سال با نوسان همراه است. حجم صادرات، میزان عرضه و تقاضا، قیمت فندق، مقدار تولید سالیانه آن و عوامل دیگر، روی رونق بازار فندق تاثیرگذار هستند و حتی وضعیت قیمت و خرید عمده فندق خام را نیز دستخوش تغییر می‌کنند. با توجه به این که درصد بالایی از تولیدات داخلی فندق خام، با هدف صادرات به کشورهای مختلفی از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند عراق، امارات و غیره انجام می‎شود، مقدار قیمت و خرید عمده فندق خام بدون پوست با در نظر گرفتن این موضوع تعیین می‎شود.

در بازار داخلی در مناسبت‌هایی چون شب یلدا، عید نوروز و غیره، میزان تقاضا بسیار افزایش می‌یابد که در نتیجه قیمت فندق بدون پوست در این مناسبت‌ها افزایش می‌یابد. حجم کلی فروش فندق بدون پوست در این بازه‌های زمانی بسیار بالاست که موجب عدم تعادل در قیمت فندق بدون پوست می‎شود.

تورم از عوامل بسیار مهم در قیمت و خرید عمده فندق خام است. با توجه به وضعیت تورم در کشور، تولید فندق هر بار هزینه‌های متفاوتی دارد که در نهایت روی قیمت نهایی فندق خام بدون پوست تاثیر خود را نشان می‌دهد. تورم، هزینه‌های تولید مانند برداشت، نگهداری، نیروی انسانی، بسته‌بندی، حمل و نقل و غیره را بالا می‎برد و فروشنده مجبور می‎شود قیمت فندق بدون پوست را مرتب به‌روز کند تا بتواند به فعالیت خود در این بازار ادامه دهد.

با توجه به شرایط موجود، می‌توانید به صورت آنلاین از قیمت فندق استرالیایی مطلع شوید و برای خرید اقدام کنید. برای آشنایی بیشتر با مغز فندق ماکادمیا و اطلاع از قیمت به‌روز آن به سایت موژان مراجعه کنید.

خرید کیلویی و فله فندق بدون پوست

چربی سالم موجود در فندق و رایحه مطبوع آن، باعث شده است که این میوه در صنایع مختلفی نظیر تولید مواد غذایی، تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، تولید رنگ‌های نقاشی، تولید عطر و غیره در حجم بالایی مورد استفاده قرار بگیرد.

در زمینه تولید مواد غذایی، از فندق خام بدون پوست برای تولید محصولاتی نظیر شیرینی، کیک، بیسکوییت، دسر و موارد دیگر استفاده می‎شود که حجم بالایی از فندق بدون مغز را نیاز دارد. همچنین به دلیل فواید مؤثر در سلامت پوست و مو از فندق بدون پوست برای تولید محصولات بهداشتی نظیر شامپو و محصولات آرایشی نظیر کرم بهره بسیار برده می‎شود.

کاربرد فندق خام بدون پوست در صنایع بزرگی چون مواد غذایی و حجم بالای صادرات، میزان خرید کیلویی و فله فندق بدون پوست را افزایش داده است. به دلیل همین تقاضای بالا، قیمت فندق بدون پوست افزایش یافته است. در این میان واسطه‌ها، قیمت خرید کیلویی و فله فندق بدون پوست را افزایش داده‌اند تا سود بیشتری کسب کنند. این واسطه‌ها، فندق را از باغ‌داران و تولیدکنندگان خریداری می‌کنند و با بالا بردن قیمت، آن را با قیمت بالاتری به مصرف کنندگان مختلف می‎رسانند.

به همین جهت، واسطه‌ها قیمت‌های متفاوتی برای خرید کیلویی و فله فندق بدون پوست ارائه می‌کنند که پیشنهاد می‎‌شود از چند فروشنده استعلام بگیرید و سپس برای خرید فندق بدون پوست اقدام کنید.

قیمت روز فندق بدون پوست

به قیمت روز فندق بدون پوست می‌پردازد.

قیمت روز فندق بدون پوست

عوامل بسیاری روی قیمت روز فندق بدون پوست مؤثر هستند.

مغز فندق با کیفیت، معمولا سنگین است و اگر با یک فندق با کیفیت پایین‌تر مقایسه کنید، متوجه تفاوت وزن آن‌ها خواهید شد. منطقه تولید فندق نیز در قیمت آن تاثیر دارد. به عنوان مثال، منطقه اشکورات بزرگ‌ترین تولید کننده این میوه در کشور است که کیفیت فندق‌های آن بسیار عالی هستند. در نتیجه قیمت روز فندق تولید شده در اشکورات متفاوت‌تر از قیمت فندق‌های مناطق دیگر است.

قیمت روز فندق بدون پوست، با توجه به هزینه‌های خرید و نگهداری دستگاه‌های پوست گیری، نیروی انسانی، دستگاه‌های سورت و غیره، بیشتر از نوع فندق با پوست است. حتی نوع بسته‌بندی و جنس آن نیز روی قیمت روز فندق بدون پوست مؤثر هستند.

۱۰ میوه مفید برای بهبود علائم بیماری روماتیسم چیست؟

بهترین بازه زمانی برای خرید فندق خام بدون پوست با قیمت مناسب، فصل برداشت این میوه است که صادرکنندگان، فروشندگان عمده و سایر افراد فعال در این زمینه نیز، در این زمان برای خرید اقدام می‌کنند. قیمت‌های متفاوتی که برای خرید فندق بدون پوست ارائه می‎شود، به دلیل تفاوت در کیفیت آن است.

سخن پایانی

فندق یکی از میوه‌های مغذی است که با توجه به فواید آن برای سلامتی، خوش طعم بودن و رایحه مطبوع، علاوه‌بر مصرف مستقیم مغز آن، در صنایع بزرگی چون محصولات آرایشی و بهداشتی نیز کاربردهای بسیار زیادی در حجم بالا دارد. تقاضای بالایی که برای این میوه وجود دارد، روی قیمت نهایی آن تاثیر داشته است و بازار خرید و فروش فندق خام بدون پوست را پرسود کرده است. به همین جهت، درصد بالایی از تولیدات داخلی فندق، به کشورهای مختلف صادر می‎شود.

این را نیز بخوانید: قیمت میوه خشک ، قیمت میوه خشک مخلوط 

 

سوالات متداول

قدمت کشت و استفاده از فندق به دوران باستان برمی‌گردد که اولین بار در ترکیه و یونان کشت شد. سپس رومی‌ها آن را به سایر نقاط اروپا معرفی کردند و به دلیل پروتئین بالا بسیار محبوب شدند. در طول جنگ جهانی دوم، فندق به دلیل غنی بودن از کالری و چربی، یک منبع غذایی ضروری محسوب می‌شد.

فندق چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

فندق مملو از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها است که فواید زیادی برای سلامتی دارد.آنها حاوی چربی‌های تک غیر اشباع هستند که به کاهش سطح کلسترول بد و خطر بیماری قلبی کمک می‌کنند. علاوه بر این، منبع خوبی از منیزیم هستند که به تنظیم فشار خون و جلوگیری از مشکلات قلبی عروقی کمک می‌کند. سایر مواد مغذی موجود در فندق خام بدون پوست شامل ویتامین E، فولات، مس و منگنز است که همگی نقش مهمی در حفظ سلامت کلی بدن دارند.

۲۶۰
https://mojan-co.com/?p=12639
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها