راهنمای خرید, سلامت, معرفی محصول

راهنمای خرید بادام

راهنمای خرید بادام

آخرین بروز رسانی ۱۳ تیر, ۱۴۰۲ توسط تیم تحریریه موژان

بادام درختی یکی از مغزهای اصلی آجیل است که نوع شور آن مانند پسته شور، طرفدار بیشتری دارد. در این مقاله از موژان بیشتر با این مغز مقوی و مغذی و آشنا می‎شویم و راهنمای خرید بادام را ارائه می‌کنیم تا بادام باکیفیت تهیه و خریداری کنید.

معرفی انواع بادام

بادام از مغزهای مغذی است که چربی سالم داشته و می‌تواند نیازهای بدن به برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی را تامین کند. فواید بادام نه تنها برای مصرف خوراکی که در صنعت تولید محصولات آرایشی و بهداشتی نیز کاربرد فراوانی دارد. تاثیر مواد مغذی موجود در بادام روی زیبایی و سلامت پوست و مو موجب شده است که از آن در حجم بالایی در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی نظیر کرم، شامپو و غیره استفاده شود.

مغز بادام در یک پوسته سخت قرار دارد که برای رسیدن به آن، باید پوسته را شکسته و مغز را از آن خارج کنید. بادام به شکل بدون پوست نیز عرضه می‎شود که قیمت بالاتری دارد و نوع خلال شده آن نیز به فروش می‌رسد.

از آن جا که بادام در نقاط مختلفی از دنیا تولید می‎شود، انواع مختلفی پیدا کرده است. بادام سنگی، بادام کوهی، بادام برزیلی، بادام اسرائیلی، بادام محلی، بادام پوست کاغذی و بادام اصلاح شده از نژادهای بادام هستند.

ایران در میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بادام قرار دارد و نیاز داخلی بازار از طریق تولیدات داخلی تامین می‎شود. البته بادام ایران شهرت جهانی دارد و بادام حجم صادرات خوبی به کشورهای مختلف دنیا دارد.

عوامل موثر و تاثیر گذار قیمت روز انواع بادام

کیفیت مغز بادام، از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین قیمت روز انواع بادام است. بادام بدون پوست و شور قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع بادام دارد. بادام خام و بادام با پوست قیمت‌های کمتری نسبت به نوع شور آن دارند.

هزینه‌های تولید نیز از عوامل مؤثر در قیمت روز انواع بادام است. کشت بادام، نیروی انسانی، هزینه نگهداری دستگاه‌های پوست گیر و غیره، بسته‌بندی، حمل و نقل و غیره هزینه‌های تولید بادام هستند که در تعیین قیمت محاسبه می‎شوند.

تورم از دیگر فاکتورهایی است قیمت روز انواع بادام را دستخوش تغییر می‌کند. تورم روی هزینه‌های تولید قیمت روز انواع بادام تاثیر مستقیم دارد. به همین جهت امکان تعیین قیمت ثابت برای بادام و حتی سایر مغزها وجود ندارد. همچنین به دلیل صادرات، تولیدکنندگان معمولا محصول خود را به صادرکنندگان و واسطه‌ها می‌فروشند که موجب می‎شود قیمت بادام زمانی که به دست مصرف کننده می‎رسد، قیمت بیشتری پیدا کند.

برای اطلاع از قیمت روز بادام برزیلی می‌توانید به سایت موژان مراجعه کنید و از قیمت روز این مغز خوش طعم مطلع شوید.

قیمت بادام کیلویی امروز

به قیمت بادام کیلویی امروز می‌پردازد.

قیمت بادام کیلویی امروز

بادام ایران بیشتر در مناطق سردسیر تولید می‎شود. درخت بادام برای تولید میوه باکیفیت بهتر، نیاز به سرما دارد تا در فصل رویش، شکوغه‌های پربارتری داشته باشد. تولید بادام در ایران به سال‌های دور باز می‌گردد و از مغزهای سنتی ایران محسوب می‌شود.

بادام در سبد تغذیه بسیاری از مردم در دنیا قرار دارد. به همین جهت بازار جهانی بادام بسیار پر رونق است. در ایران نیز تولید کنندگان با توجه به این مساله، با به کارگیری روش‌های نوین برای تولید بادام در سطح کیفیت جهانی، توانستند سهم خوبی در بازار جهانی بادام به دست آورند.

شهرکرد در استان کهکیلویه و بویراحمد، مرکز تولید بادام ایرانی است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و مشتریان اروپایی دارد. با توسعه اراضی زیر کشت بادام در شهرکرد، حجم صادرات این محصول به نقاط مختلفی از دنیا از جمله هند و کشورهای همسایه، افزایش یافته است. نوع بادام سنگی، مامای و پوست کاغذی شهرکرد به دلیل کیفیت بالا و شهرت جهانی، مورد توجه صادرکنندگان قرار دارد و حجم زیادی از آن‌ها در سال به فروش می‎رسد.

بادام ایرانی طعم بهتری نسبت به بادام‌های دیگر دارد و به همین سبب صادرات آن رونق بیشتری دارد. صادرکنندگان و واسطه‌ها با خرید محصول باغ‌داران، موجب افزایش قیمت بادام می‌شوند. قیمت بادام با دلار تعیین می‎شود؛ در نتیجه قیمت بادام کیلویی تحت تاثیر قیمت پر نوسان دلار و تورم موجود در کشور است. از طریق سایت فروشگاهی میوه خشک موژان می‌توانید از قیمت بادام کیلویی امروز مطلع شوید.

بهترین زمان برای خرید روز بادام کیلویی و فله

برای خرید بادام کیلویی و فله، بهترین زمانی که می‌توانید اقدام کنید، فصل برداشت آن است که معمولا در اواخر فصل تابستان آغاز می‎شود. هنگام برداشت، حجم بادام عرضه شده به بازار افزایش می‌یابد و می‌توانید برای خرید بادام کیلویی و فله در بهترین قیمت اقدام کنید.

فصل برداشت، فصل رونق خرید و فروش بادام نیز هست و حتی صادرکنندگان نیز در این زمان برای خرید روز بادام کیلویی و فله اقدام می‌کنند. نوع سنگی و مامایی بادام رونق بیشتری در فروش دارد و دو به صورت با پوست و بدون پوست به فروش می‎رسد.

خریداران بادام کیلویی و فله اهداف متفاوتی دارند. بادام در صنعت کیک و شیرینی نیز مصرف بالایی دارد. معمولا نوع خلالی بادام، محصول مورد پسند فعالان این صنعت است. نوع خام بادام برای فعالان صنعت تولید محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد. نوع شور بادام بیشتر برای مصرف شخصی مصرف کنندگان و صادرات عرضه می‎شود.

اگر چه بادام تازه طعم بهتری دارد اما می‌توانید با مراجعه مستقیم و بی‌واسطه به تولید کنندگان بادام، این مغز مقوی و مغذی را با بهترین قیمت بازار تهیه کنید و از فواید تاثیرگذار آن در سلامتی و زیبایی بهره‌مند شوید. برای خرید روز بادام کیلویی و فله می‌توانید از طریق سایت موژان اقدام کنید.

بادام از کجا بخرم

به سوال بادام از کجا بخرم؟ پاسخ می‌دهد.

بادام از کجا بخرم

این محصول انواع مختلف در کیفیت‌های متفاوت دارد. برای پاسخ به سوال بادام از کجا بخرم و راهنمای خرید بادام، باید بگوییم که فروشگاه معتبر و رسمی می‌تواند کیفیت مغز را تضمین کند. اگر نوع با پوست آن می‌خرید، می‌توانید با تکان دادن آن، متوجه کیفیت مغز و حتی تازه بودن آن شوید. مغزی که از زمان برداشت آن مدت زیادی گذشته باشد، در پوسته کوچک می‎شود. اگر تکان دادید و صدای مغز آن را شنیدید، به این معنی است که مغز کهنه است؛ اما اگر صدایی نیامد، نشانه کیفیت بالا و تازه بودن آن است.

از نظر پزشکی، بادام کهنه ضرری برای سلامتی ندارد، اما از نظر طعم، مغز تازه بسیار خوشمزه‌تر می‎‌باشد. بادام نباید نشانه‌ای از کپک زدگی، ترشیدگی، تندی، کهنگی و بوی غیر معمول و نامطبوع داشته باشد. وجود حفره روی آن نشانه عدم کیفیت و کهنگی است که باید از خرید اجتناب کنید. مغز این میوه به رنگ سفید است؛ پس مغزی که زرد یا دارای خطوط غیر معمول است، بی‌کیفیت می‎باشد.

اگر این مغز را به صورت بسته‌بندی تهیه می‌کنید، بسته‌بندی آن را بررسی کنید که محل نفوذ رطوبت و هوا نداشته باشد. تاریخ تولید، تاریخ انقضا، نشان استاندارد و تاییدیه بهداشتی آن را چک کنید. محتوای بسته‌بندی باید تنها شامل مغز باشد؛ اگر ناخالصی در محتوا شامل خرده مغز یا چوب مشاهده کردید، از خرید خودداری کنید.

سخن پایانی

بادام درختی از مغزهای محبوب و خوش طعم ایرانی است که طرفداران بسیاری به ویژه نوع شور آن دارد. این محصول ایرانی شهرت جهانی دارد و به همین سبب حجم بالایی از تولیدات داخلی به کشورهای مختلفی از دنیا صادر می‎شود. قیمت آن نیز بر اساس دلار تعیین می‎شود که موجب نوسان بالای قیمت این مغز مقوی و مغذی شده است. در این مقاله تلاش کردیم راهنمای خرید بادام ارائه کنیم تا بتوانید بادام باکیفیت را از بادام بی‌کیفیت تشخیص دهید و بهترین محصول را تهیه کنید.

پرسش و پاسخ

ارزش غذایی بادام شیرین چه مقدار است؟

بادام شیرین سرشار از مواد مغذی چون کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، چربی سالم، انواع ویتامین شامل ویتامین ب ۲، ب۶، ویتامین کا، ویتامین آ، نیاسین و مواد معدنی نظیر کلسیم، مس، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی است که مصرف روزانه و متعادل این مغز می‌تواند نیازهای بدن به آن‌ها را تامین کند.

تفاوت بادام تلخ و شیرین چیست؟

بادام تلخ دارای مقادیری سیانور است که موجب شده مصرف این مغز در مقدار زیاد موجب مسموسیت شدید و حتی مرگ شود. توصیه می‎شود که از خوردن نوع تلخ آن خودداری کنید. به ویژه آن را از دسترس کودکان دور نگه دارید؛ چرا که مصرف ۵ تا ۱۰ دانه بادام تلخ می‌تواند برای کودکان کشنده باشد.

 

 

۳۲۷
https://mojan-co.com/?p=12664
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها