سلامت

خواص شگفت انگیز هلو

خواص هلو

آخرین بروز رسانی ۱۲ دی, ۱۴۰۱ توسط تحریریه موژان

خواص هلو برای سلامتی بی‌شمار است. هلو سلامت پوست را بهبود می‌بخشد، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و بینایی را بهبود می‌بخشد. این مقاله بر چگونگی اثرات هلو روی سلامتی تمرکز می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید.

علاوه بر زیبایی، بوی خوش و خوش‌ مزگی، این میوه حاوی مجموعه‌ای از مواد مغذی برای تقویت سلامتی است. از جمله این مواد ویتامین‌ها، مواد معدنی و بیوفلاونوئیدها هستند.

خواص هلو برای سلامتی

هلو سرشار از آنتی اکسیدان است

در دنیای امروز کسی نیست که نام آنتی اکسیدان را نشنیده باشد. هلو مملو از این ماده است. طبق مطالعه‌ای که توسط برزیل انجام شد، هلو می‌تواند منبع غنی‌ از آنتی اکسیدان باشد. هلو همچنین حاوی کلروژنیک اسید است که این ماده یک آنتی اکسیدان قوی می‌باشد که خواص تقویت کنندگی برای سلامت دارد.

کاهش وزن

طبق مطالعه‌ای که توسط مرکز بیماری‌ها و پیشگیری و کنترل منتشر شد، یکی از راه‌های کاهش وزن، کاهش مصرف سریل (غله صبحانه) و خوردن میوه‌هایی مانند هلو است که به فرد احساس سیری می‌دهد.

هلو منبع بسیار خوبی از فیبر است و همانطور که می‌دانیم، فیبر احساس سیری را تقویت می‌کند و به کاهش وزن کمک شایانی می‌کند. طی یک مطالعه که توسط آمریکا انجام شد، گفته می‌شود که مصرف فیبر می‌تواند قدم مهمی در راستای بهبود اپیدمی چاقی باشد. در واقع، مصرف ۳۰ گرم فیبر در روز می‌تواند قدم بزرگی باشد که منجر به کاهش وزن می‌شود. این به کاهش سایر مشکلات مانند کلسترل بالا، فشار خون و قند خون کمک می‌کند. دریافت فیبر مزایای بسیار بیشتری نیز دارد. به طور کلی مصرف فیبر در سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. طی گزارشی که توسط دانشکده پزشکی ماساچوست ارائه شده، دریافت فیبر را به عنوان تغییر ساده‌ای که میتواند تاثیرگذار باشد بیان کرده‌اند. طبق این گزارش، افزودن فیبر به رژیم غذایی می‌تواند جایگزین مناسبی برای کسانی باشد که نمی‌توانند رژیم‌های غذایی پیچیده را دنبال کنند.

هلو خشک

کمک به پیشگیری از سرطان

سرطان کشنده است. درست است که علم پزشکی پیشرفت کرده و درمان‌ها موفقیت آمیز هستند، اما هنوز پیشگیری از بیماری‌های ترسناک بسیار مهم است که یکی از راه‌های آن مصرف هلوست. طی یک مطالعه که توسط آمریکا انجام شد، پلی فنول موجود در هلو می‌تواند تکثیر سلول‌های سرطان سینه در زنان را مهار کند.

هلو همچنین حاوی ترکیباتی به نام کافئیک اسید است.  طبق یک مطالعه که در سوئد انجام شد این ماده با کاهش رشد سرطان در مقابل سرطان سینه و سرطان روده بزرگ محافظت می‌کند. در مطالعه‌ای دیگر نشان داده شد که نه تنها ترکیبات موجود در هلو از رشد سلول‌های سرطان سینه جلوگیری می‌کنند بلکه از رشد ثانویه آن‌ها در ریه هم جلوگیری می‌کنند. دو ترکیب اصلی که این وظیفه را برعهده دارند کلروژنیک اسید و نئوکلروژنیک اسید هستند. این دو بدون اینکه به بافت‌های سالم ضربه بزنند، سلول‌های سرطانی را از بین می‌برند.

سلامت پوست

هلو سرشار از ویتامین آ است که به سلامت پوست کمک می‌کند. این میوه رنگ پوست را نیز تقویت می‌کند.

منبع: stylecraze

۲۱۰
https://mojan-co.com/?p=11163
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها